Føremelding fra Skiforeningen 04.05.2016

Føremelding og løypekart på mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Skjønne, milde mai

05.05.2016 20:04: Vinterlig ved Øvresetertjern 1. mai 2016

April 2016 ble avsluttet med lave temperaturer og en god del nedbør, som snø i høyere områder. Selv om det ble litt varmere den første maidagen, lå det fortsatt nysnø ved Øvresetertjern om kvelden 1. mai. Isen på vannet var imidlertid gått for lengst.

Foto: Odd Stiansen

Generelt om forholdene i Marka i dag
Oppdatert 04.05.2016 07:43

Nå kommer sol og vårvarme, og vi får mai måned på det flotteste. De aller fleste har nok for lengst startet på barmarksesongen, men fortsatt ligger det snø i de nordligste områdene som gir skimuligheter er kort stund til for de aller mest iherdige skiløperne. Men med tosifrede antall varmegrader, smelter det fort unna.

Isforhold på vannene: Isen på vannene i Marka er i ferd med å gå opp. Vi fraråder nå all ferdsel over islagte vann. Dessverre står løypestikkene igjen på isen noen steder fordi vi ikke har fått fjernet dem pga. overvann.

Sykle eller gå på beina i Marka: Skogsbilveiene som har vært brøytet i vinter er ganske tørre og fine å sykle på. Der det har vært skiløyper ligger det fortsatt endel snø.

Nr Løypenavn Omr S T Lys Km

Rett