Storsand [Grønsand] - Myrvold - Stikkvannshytta

Prepareres av: Hurum Turistforening
Sist preparert: 14.04.2018

Oversiktskart

Løypa starter på Storsand-toppen, ved Grønsand gård. Parkering og startpunkt for løypa er ved golfbanen til høyre for låven.

Første del av løypa går i kanten av golfbanen og over et jorde. I enden av jordet går løypa over i skogsterreng, og fortsetter fram til Myrvold. Her går løypa til høyre.

Stigning i ca. 200 meter herfra, og deretter fint skogsterreng med flate partier og enkelte små stigninger i ca. 2 km. Her ved Øvre Lamyr går løype 1356 mot Hvilestein og Sætretil høyre. Vår løype fortsetter med en liten utforbakke og et flatt parti fram til Stikkvannsveien. Her kan man også ta til høyre mot Hvilestein - i løype 1355.

Løypa går til venstre og følger veien fram til Stikkvannshytta. Slak stigning og flate partier. I krysset ved Stikkvann, like før hytta, møtes løype 890 og løype 891, som går til Østernmyra, og løype 892 til Aklangen. Alle løypene har forbindelse videre sydover gjennom Hurummarka - til Filtvet og Tofte. Fra Stikkvannshytta går løype 893 mot Semsporten og løype 806 mot Mørkvannet - og videre mot Sætre.

Det er også mulig å parkere ved Myrvold. Følg veien til venstre for låven på Grønsand, og fortsett i ca. 1 km. Her er det brøytet parkeringsplass. Gå gjennom bommen, og løypa går langs skogsbilveien ca. 200 meter innenfor bommen.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
364 Sørover gjennom Hurummarka Storsand Røedsgrinda 12.9

Adkomstinformasjon