Føremelding fra Skiforeningen 07.05.2015

Prepareringen er over for denne sesongen

03.05.2015 15:17: Fortsatt muligheter i Vestmarka

Det er fremdeles skimuligheter i Vestmarka for de ivrigste. I dag ble det en tur fra Skoglund. Fra parkeringsplassen var det bar vei i noen hundre meter. Deretter var det av og på med skiene et stykke i Brekkedalen (der dette bildet er tatt), før det var sammenhengende skiføre opp Syljudalen.

Foto: Erik Unneberg

Generelt om forholdene i Marka i dag
Oppdatert 07.05.2015 21:01

Da er løypekjøringen over for denne sesongen, men det ligger fortsatt snø i de nordlige og høyereliggende områdene til flere skiturer for de ivrigste en stund til framover. De beste forholdene er på Mylla og Nordåsen i Nannestad hvor det ble preparert løyper i helgen. På Nordåsen er det også preparert i dag (siste gang denne sesongen).

De fleste har kanskje funnet fram sykkelen og nå begynner det å bli tørt og fint å sykle på de skogsbilveiene som har vært brøytet i vinter. I Nordmarka er det for eksempel fint å sykle inn til Kikut fra Sørkedalen eller Hammeren. Eller du kan ta toget til Stryken/Harestua og sykle gjennom Marka. Her kan du se Løvenskilds brøytekart. På veier hvor det har vært skiløyper, er det fortsatt endel snø.

Sykkelbussen: Vi forventer å starte opp sykkelbussen 16. mai.

Nr Løypenavn Omr S T Lys Km
1069 Dalssætra - Sjuputtane Rom Ferdig preparert i dag Klassisk og fristil 2.0
1076 Grustaket - Skjennumstjernet Rom Ferdig preparert i dag Klassisk og fristil 3.2
1079 Nordåsen skistadion - Grustaket Rom Ferdig preparert i dag Klassisk og fristil 1.5