Mørketur

Om mørketuren

Her finner du praktisk informasjon.

Vi ønsker å inspirere til nye og spennende turopplevelser! Derfor inviterer vi også i år til en fottur i mørket ved Nedre Blanksjø i nærheten av Sognsvann.

• Dato: 18. oktober 2018.
  • Tid: Fra klokken 18.30. Bålene brenner frem til 21.00. Siste start i løypene 20.45.
  • Sted: Nedre Blanksjø, Nordmarka syd.

Arrangementet er gratis og åpent for alle! Vi byr på grillpølser og saft, og det blir smaksprøver på Kvikk Lunsj Mørk (så langt beholdningen rekker). I tillegg blir det konkurranser med mulighet for å vinne fine premier!

Turbeskrivelse

Turen starter ved bommen på Sognsvann. Følg grusveien til Svartkulp, derfra tar du av hovedstien opp til høyre (Gamle Ankervei) som tar deg til Nedre Blanksjø, følg faklene! Her vil vi ha en koselig basecamp med bål. Herfra vil vi sette opp to ulike rundløyper. Den ene vil være på omkring 2 km og opplyst med lyskuler. Den andre vil være på omkring 4 km med reflekser, og på denne løypen trenger du hodelykt. Du kan velge om du vil gå eller løpe, og gjerne ta flere runder dersom du ønsker det.

Ta med venner og familie på en kveldstur ut i høstmørket og opplev den vakre atmosfæren.

Praktisk informasjon

Bålet ved Nedre Blanksjø vil være tent mellom klokken 18.30 og 21. Når du kommer til bommen ved Sognsvann vil det være representanter fra Skiforeningen til stede som kan svare på spørsmål og guide deg videre.

Turen er lettgått, men det kan ta noe lengre tid fordi det er mørkt. Ta med vanlig utstyr for en tur i skogen. Det kan være lurt med en varm jakke, lue og vanter, slik at du kan hygge deg i basecampen uten å fryse. Ta med hodelykt som du uansett turvalg trenger på stien mellom Svartkulp og Nedre Blanksjø. Den er ikke opplyst.

Adkomst: Du kommer deg til Sognsvann med T-bane linje 5 eller med bil til parkeringen ved Sognsvann.

_71A9135.jpg

Nedre Blanksjø oktober 2017. Foto: Magnus Nyløkken.