Mørketur

Kvikk Lunsj Mørk

Bli med Kvikk Lunsj Mørk og Skiforeningen på mørketur i Marka!

I over 80 år har Freia Kvikk Lunsj vært en trofast turvenn. Hele Norges tursjokolade er nå kommet tilbake i en mørkere variant. Kvikk Lunsj Mørk er en limited edition med den kjente og kjære kjeksen overtrukket med mørk sjokolade. En herlig spiseopplevelse som passer for både korte og lange turer utover høsten. Freia-Kvikk-Lunsj-Mørk-Sjokolade-47_front-SKISSE.png

I høst ønsker Kvikk Lunsj Mørk å inspirere folk til å oppleve nye og spennende turer, også i mørket! Sammen med Skiforeningen arrangerer Kvikk Lunsj Mørk mørketur i Marka torsdag 18. oktober.

Historien om Freia Kvikk Lunsj

Visste du at utgangspunktet for at Kvikk Lunsj ble hele Norges tursjokolade sies å være at Freias grunnlegger, Johan Throne Holst, og hans forretningsforbindelse gikk seg vill i marka? Turkameraten klaget over at Throne Holst ikke hadde tatt med seg sjokolade på turen, og dette var noe han tydeligvis aldri glemte. Kvikk Lunsj ble dermed lansert i 1937 og det aller første partiet med Kvikk Lunsj ble laget med mørk sjokolade. Kort tid etter kom Kvikk Lunsj med lys sjokolade slik vi kjenner den i dag. Helt siden 1937 har Kvikk Lunsj vært en kjent og kjær turvenn for Norges befolkning. De aller fleste har vokst opp med Kvikk Lunsj i tursekken, enten når de går på ski eller tur i skog og mark. De tre stripene på Kvikk Lunsj-emballasjen har vært der siden dag én og designet på emballasjen har vært nesten uforandret siden lanseringen i 1937.