Vangen skistue

Koselig serveringsted med yrende liv i Østmarka.

Tilbake til Vangen skistue

Leirskole

Vangen ønsker både skoleklasser og barnehager velkommen på leir!

Leirskole for skoleklasser

Vangen har Østmarka naturreservat som nærmeste nabo. Området er preget av både kulturskog og urskog med et rikt og variert dyre- og planteliv. Vangen har lang erfaring med leirskoleopphold for skoleklasser. Vi har helårsdrift og er et meget populært tilbud til barn og unge. Vi har hovedsakelig 6. og 7. klasser på besøk, men har også mulighet for å tilby lavere og høyere alderstrinn et leirskoletilbud. Vårt mål er å gi elevene en opplevelse av tradisjonelt og moderne norsk friluftsliv.

Vår- og høstaktiviteter

Kanopadling, riding, topptur til Tonekollen med besøk til milorgkoie, fellefangst etter mår, fjellklatring, hest og vogntur, stallundervisning, bueskyting, luftsgeværskyting, øksekast, elg- og beversafari, vangenkampen, matlaging på bål, orientering, spor og sportegn, natursti.

Vinteraktiviteter

Skiopplæring, fiske- og fangsttur, skileik, klatring i klatrevegg, riding, hest og vogntur, stallundervisning, isfiske, skøyter, vangenkampen, matlaging på bål, orientering, spor og sportegn, natursti.

Leirskole for barnehager

Vi har i over 30 år hatt et unikt leirskoletilbud til førskolebarn, og har vært år hundrevis av fornøyde og slitne barn som drar herfra med minner for livet og bål- og hestelukt i klærne. Barnehagene som er på besøk overnatter to netter på huset.

Vår- og høstaktiviteter

Kanopadling, elg- og beversafari, riding, hest og vogntur, stallstell, matlaging på bål, natursti.

Vinteraktiviteter

Skiopplæring, skileik, riding, hest og vogntur, stallstell, isfiske, skøyter, matlaging på bål, aking, elg- og beversafari.

Spør oss om leirskole: vangen.leirskole@bsn.oslo.kommune.no

Vangenvn. 367, 1404 Siggerud