Nytt samarbeid styrker Skiforeningens markaarbeid

Skiforeningen teamer opp med merkevarehuset Ultimate Nordic AS.

– Samarbeidet med Ultimate Nordic vil styrke Skiforeningens samfunnsbidrag, samtidig som det skal gjøre det enda mer gunstig å være medlem i Skiforeningen. Skiforeningens medlemmer vil få svært gode priser på høykvalitetsprodukter til vinteridrett, trening og friluftsliv. Hver gang de handler, støtter de arbeidet vårt i Marka, sier generalsekretær Erik Eide i Skiforeningen.

Skiforeningen er en av Norges største friluftslivsorganisasjoner med 72 000 medlemmer. Foreningen tilrettelegger for ski og friluftsliv på Østlandet, gjennom løypepreparering, rydding av stier og løyper, skilting og stuedrift. Skiforeningen har en rekke aktiviteter for barn og voksne i løpet av året. Kompetansenettverket Norske skispor, som samler løypekjørermiljø over hele landet, drives av Skiforeningen. 

Mer aktivitet i Marka

Ultimate Nordic ASer en ledende norsk distributør og varemerkeeier, som fokuserer på kvalitetsprodukter innen sport, outdoor, industri og profil i hele Skandinavia. Ultimate Nordic representerer flere ledende internasjonale varemerker i Norden blant annet Alpina skistøvler, Rode skismøring, KV+ Skistaver, Led Lenser lykter, Crispi fjellsko, Stanley termoser, Brusletto kniver, Camelbak drikkesystemer, Leatherman multiverktøy, Buff m.fl. Ultimate Nordic er en del av det norske Dalema-konsernet, som også er store på garn og strikk, møbler, kjøkken og interiør.

– Ultimate Nordic ønsker gjennom samarbeidet med Skiforeningen å gjøre attraktive produkter tilgjengelig for medlemmene gjennom hele året, og sammen med Skiforeningen skape mer aktivitet i Marka, sier Ingulf Horn, som er daglig leder Ultimate Nordic.

– Medlemmer i Skiforeningen vil fra nyttår få tilgang til en helt ny og skreddersydd nettbutikk. Her vil medlemmene finne et bredt spekter av utstyr til bruk i Marka hele året. I tillegg kommer Skiforeningen også med en helt ny kolleksjon til ski, sykkel og løping, sier Erik Eide i Skiforeningen.

– Ultimate Nordic er offensive og fremtidsrettet. Det blir et spennende samarbeid å utvikle i årene som kommer, sier han.

Utvidet sponsorat 

I tillegg til hovedavtalen, styrkes samarbeidet mellom partene gjennom utvidede sponsorater knyttet til Skiforeningens kjerneaktiviteter. Dette gjøres med merkevarene KV+ skistaver og Rode skismøring. I tillegg videreføres det allerede gode samarbeidet Skiforeningen og Ultimate Nordic har hatt i mange år om Alpina skistøvler til alle Skiforeningens instruktører.

Kontakt

  • Erik Eide, Skiforeningen, 419 00 015
  • Ingulf Horn, Ultimate Nordic AS, 92201200

CH_SF_UltimateNordic_1.jpg

Erik Eide i Skiforeningen og Ingulf Horn i Ultimate Nordic inngår samarbeid. Foto: Christian Haukeli