Ny løypemaskin i Nittedal

Takket være en sjenerøs gave fra Klaveness Marine og bidrag fra Nittedal kommune, har Skiforeningen tatt i bruk en helt ny løypemaskin i Nittedal.

Publisert 22.01.2020

løypemaskin i mørket.
Ny løypemaskin betyr enda bedre skitilbud fra Sørli i Nittedal. Alle foto: Christian Haukeli

– Sørli i Nittedal er et populært aktivitetsområde og utgangspunkt for turløypene i Nordmarka og Lillomarka. Det er en viktig arena for Skiforeningens skiskole og for Nittedal idrettslags skiaktiviteter, sa generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide, da løypemaskinen offisielt ble tatt i bruk tirsdag.

CH_nyløypemaskin_Nittedal_lowres.jpg

– Vi setter enormt stor pris på bidraget fra familien Klaveness og ikke minst engasjementet deres for å gi et best mulig skitilbud til store og små, sier Eide, som også retter en takk til Nittedal kommune for bidraget de kom med.

Den nye løypemaskinen gjør at Skiforeningen kan gi et enda bedre skitilbud i årene som kommer. Det er Nittedal idrettslag som kjører løypene fra Sørli for Skiforeningen.

Løypemaskinen er av typen Prinoth, og leverandør er Owren.

CH_nyløypemaskin_Nittedal_lowres-6.jpg

Alle foto: Christian Haukeli