Seks gode grunner til å bli medlem i Skiforeningen

Og blir du medlem nå er medlemskapet er gyldig til 31. august 2024.
Publisert 01.03.2023

1. Du sørger for skiløyper i verdensklasse

Medlemskontingenten går direkte til Skiforeningens arbeid i Marka. Vi preparerer 2200 kilometer med skispor i Oslomarka og 18 tilstøtende kommuner på Østlandet. Dette tilsvarer strekningen Oslo - Roma!

2. Du får alltid siste nytt om preppestatus i føremeldingen

Hver morgen oppdaterer løypekjørerne siste nytt fra området de har ansvar for. Leser du føremeldingen, er du alltid oppdatert om forholdene i Marka.

3. Markastuene er litt dine - og du får rabatt på overnatting

Skiforeningen har fire store markastuer og ti mindre stuer/serveringssteder, som alle er fine turdestinasjoner. Kikut og Løvlia tilbyr overnatting. Som medlem får du rabatt. Les mer om markastuene her.

4. 4000 skilt i skogen - du bidrar til å vise vei

Omtrent samtidig med at Skiforeningen begynte å rydde løyper i Marka, satte foreningen opp skilt til rettledning for publikum. De første skiltene kom i begynnelsen av 1890-årene. I dag har Skiforeningen totalt ca. 4000 skilt i Marka, inkludert sykkelskilt.

5. Du sparer penger på svært gode medlemsfordeler

Medlemmer av Skiforeningen har medlemsfordeler på Barnas skiskole, Barnas Holmenkolldag, langrennskurs med mer. Se alle medlemsfordeler her.

6. Sportsbutikken markabutikken.no gir deg alltid god medlemsrabatt

Marka-anorakken, en av våre mest populære produkter, i vindtett stoff uten hette og med Skiforeningens merke på brystlommen ble lansert i 1972. Da var det et arbeidsantrekk for Skiforeningens skiinstruktører, løypetjeneste og ansatte. I Markabutikken får du anorakken til både voksne og barn, samt massevis av turutstyr, bøker og gaveartikler til medlemspriser. www.markabutikken.no.

Men viktigst av alt: Som medlem av Skiforeningen er du en viktig bidragsyter til at vi kan tilrettelegge for markabruk - året rundt. Slik vi har gjort siden 1883. Takk for at du er medlem!

Førjulsprepp: I vinterhalvåret jobber Skiforeningen døgnet rundt for å tilrettelegge for at du skal kunne få en fin skitur. Her fra løypepreparering rett før jul. (Foto: Jarle Jensen)