Her finner du noen enkle innspill til et lettere medlemsarbeid.
Det viktigste salgsargumentet for medlemskap, er at man som medlem bidrar til å opprettholde og utvide løypearbeidet både sommer og vinter.
For å øke medlemsmassen, er det viktig å fremme arbeidet som gjøres året rundt.
Når man først har fått etablert gode ambassadører er mye gjort i møte med potensielle medlemmer. Oppsøk gjerne turgåere og skiløpere ved utfartssteder. Vis de konkrete resultater av det arbeidet man ønsker de skal støtte.
Å bidra til spleiselaget som muliggjør løypearbeidet, er det viktigste argumentet for medlemskap. Fokuser på de flotte ski- og naturopplevelsene som gjøres tilgjengelig med nypreparerte trikkeskinner. I tillegg er det viktig å gi informasjon om hva medlemskontingenten går til: eksempelvis markaarbeid gjennom hele året, løypekjøring, skilting og merking, innkjøp/drift/vedlikehold av utstyr, drift av markastuer/serveringssteder, bygging av gapahuk eller tilrettelegging og aktiviteter for barn og unge.
I markedsføringen kan det også være virkningsfullt å vise menneskene bak skisporene. Gi løypekjøringen et ansikt ved å presentere menneskene i løypelaget eller den lokale løypebasen.