#1: Kikutstua

Moh.: 357 m

Oppslagstavle

Påske på Kikut

Kikutstua har åpent i dag mellom 1100 og 1600.

Døgnåpen selvbetjening: Automat med kioskvarer, kald og varm drikke. Husk mynter eller bankkort! YOGA PÅ KIKUT I SOMMER: Velkommen til en innføring/fordypning i klassisk yoga i naturskjønne omgivelser med rom og tid til å fokusere på deg selv. Kroppen tilføres styrke, smidighet og avspenning gjennom grunnleggende yoga øvelser, samt et sunt kosthold. Maten er hjemmelaget og basert på gode råvarer. Vi benytter anledningen til å praktisere utendørs så mye som været tillater. Velg mellom 4 Yoga-retreat på Kikutstua i Nordmarka 2018: Torsdag 28.6 - søndag 1.7 - noen ledige plasser Torsdag 2.8 - søndag 5.7 - fortsatt plasser Fredag 10.8 - søndag 12.8 - Få plasser Les mer om kursene og påmelding her www.yogainordmarka.no eller kontakt Elizabeth på 45218896/ post@centrumyoga.no

• Bestyrere/hytteverter: Ane Moe og Knut Arne Løite
  • Adresse: Kikutstua Nordmarka, 0890 Oslo
  • E-post: post@kikutstua.no
  • Telefon: 22 42 01 73, fax : 22 42 68 05
  • Servering
  • Overnatting
  • Egen hjemmeside

Oversiktskart

Kikutstua er Skiforeningens stue sentralt ved Bjørnsjøen i Nordmarka. Med beliggenhet midt i turterrenget er den et utmerket overnattingssted og rasteplass på dagsturer, enten man kommer fra nord, syd, øst eller vest, sommer som vinter. I 2010 ble Kikut ommbygget, og med det er det totalt 65 overnattingsplasser fordelt på to, fem, seks- og firemannsrom, 32 av disse er på nye rom. I samme etasje som overnattingsrommene er det nye dusjfasiliteter og en vakker badstue med utsikt over Bjørnsjøen.

I den gamle delen er det en peisestue, en spisestue og en nyoppusset gråstue. I sistnevnte er det halvårige utstillinger av trykk, tegninger, fotografier og malerier. Spisestua kan også brukes som møterom for bedrifter som har kurs eller seminar på Kikut. "Nye Kikut", en fløy som er bygd på den eldste delen, ble ferdigstilt i 2010. I første etasje er det en peisestue, som i tillegg til bespisning og avslapningsrom, kan brukes til møtelokaler.

Stua egner seg godt for kurs, konferanser og selskaper. Det er to møterom med PC/videdoprojektor, overhead og flip. Egne opplegg kan skreddersys i samarbeid med bestyrerne.

Om sommeren: Kanoutleie, bade- og fiskemuligheter i Bjørnsjøen.

Det er en egen selvbetjeningsavdeling med kald og varm drikke, og kioskautomat. Her er varme lokaler og sitteplasser til 20 personer. Husk å ta med mynter!

Ankomst

Kikutstua et naturlig mål eller delmål hvis du sykler gjennom Marka. Fra Sørkedalen er det 10 km, fra Maridalen 14 km og fra Stryken 15,5 km.

Vinterstid er det et hav av skiløyper som møtes på Kikut eller som går rett forbi, se egen link som viser noen av disse løypene.

Langs hovedløypene er det 26 km til Mylla, 21,5 km til Ringkollen og 12,5 km til Voksenkollen.

Åpningstider

Juni, Juli og August 2018

Gjelder fra 01.06.2018 til 31.08.2018, sist oppdatert 13.12.2017 13:21

Dag Tid
Onsdag 1100 - 1600
Torsdag 1100 - 1600
Fredag 1100 - 1600
Lørdag 1100 - 1600
Søndag 1100 - 1600

September, Oktober og November 2018

Gjelder fra 01.09.2018 til 30.11.2018, sist oppdatert 13.12.2017 13:21

Dag Tid
Lørdag 1100 - 1600
Søndag 1100 - 1600

Ved overlappende åpningstider gjelder den tabellen med lengst gyldighet.

Løyper, ruter og turer tilknyttet Kikutstua