Oppslagstavle

Jevn strøm mot Sandvikshytta

Ingen åpningstider registrert for i dag.

Oversiktskart

Etter at vinterserveringen opphørte i gamlestua på Katnosa gård, fikk Skiforeningen tillatelse av Løvenskiold til å drive helgeservering i vinterhalvåret på Sandvikshytta, til glede for alle skiløperne som ferdes i dette området vinterstid.

Sandvikshytta er originalt en tømmerkoie, men ble moderat opprustet og pusset opp i forbindelse med at Skiforeningen fikk leie stedet av Løvenskiold.

I de siste krigsårene 1944-1945 var Sandvikshytta og områdene rundt tilholdssted for tre geværlag av "Milorg D13", den såkalte "Markabasen". Her drev man trening og organiserte fallskjermslipp på forskjellige slipplasser i området. Du kan ennå støte på rustne slippcontainere hvis du går skauleis i dette området. Dette kan du lese mer om her.

Ankomst

Vinterstid ligger Sandvikshytta midt "i smørøyet" i Nordmarka nord, med inngående løyper fra alle kanter. F.eks. er Sandvikshytta en naturlig stopp på skitur fra Bislingen og nedover mot byen, eller hvis du kommer vestfra Ringkollen og Spålen.

Løyper, ruter og turer tilknyttet Sandvikshytta