Nesodden kirke - Garder

Rutenr:

Type:

Krysset mellom fylkesvei 156 og Kirkeveien, like ved Nesodden kirke, er utgangspunktet for denne sykkelruta. Du skal rett sørover på hovedveien.

Dette er en lett vei å sykle - kun noen slake bakker. Store deler av veien går gjennom kulturlandskap, men du sykler også gjennom partier med skog. Det er gang- og sykkelvei på deler av strekningen.

Ved Jaer skole går det vei ned til Bomansvik brygge og Blylaget. Litt lengre sør, ved Hasle, går Fundingrudveien inn til høyre. Dette er en fin grusvei som går oppover forbi gårdene Gulstad og Fundingrud - til Svestad (rute 653).

Ca. 4 kilometer fra start forlater du Nesodden kommune og kommer inn i Frogn. Knappe en og en halv kilometer senere er du framme ved Garder, og her ender vår rute. Nå kan du enten ta inn til høyre, på Garderveien til Kopperud og Kløfta (rute 649) eller fortsette sørover på fylkesveien.

Da kan du velge mellom rute 651 til Tussekrysset og rute 654, som går bare litt sørover, og så nordover igjen forbi Blylaget, og tilbake til utgangspunktet. Da får du også oppleve en del av Kyststien som bl.a. passerer flere fine badeplasser, som Slora og Solbukta.
Nesodden kirke

Foto: Eivind Molde / Skiforeningen, 28.06.2012

Ruter i nærheten

Ruter Lengde Type Område