Finn veien til Marka!

Det fins mange steder som er flotte som utgangspunkt for en tur. Men hvordan finner du fram til alle disse stedene? Markadatabasen viser vei!

I ytterkanten av de ulike områdene ligger fine startsteder som perler på en snor. Herfra går et stort nett av løyper og turveier på kryss og tvers innover gjennom Marka. For de fleste i Oslo går nok greit å finne fram til både Frognerseteren og et varierende antall andre steder. Men hva med Sjonken, Bysetermosan, Thorbjørnsrød, Lygna, Reinsvoll, Oksbakken, Hermods plass og Ihlangsvangen?

Finn et nytt sted!

Hvorfor ikke se en del av Marka som du ikke har besøkt før? Særlig da vil Markadatabasens service være til god nytte. I basen finner du nå kjørerute fra Oslo sentrum til mer enn 350 innfallsporter i alle deler av området som dekkes av Markadatabasen - dvs. hele Oslomarka og turområdene rundt, fra Moss i sør til Gjøvik i nord. Du finner også informasjon om buss, tog, T-bane, trikk og båt. Innfallsporter i områdene Gjøvik, Toten og Land, Totenåsen og Hadelandsåsene viser i tillegg kjørerute fra Gjøvik.

Fra sentrum til langt inni Marka

På hver enkelt side finner du opplistet alle løyper og sykkelruter som går ut fra de ulike innfallsportene. Og Markadatabasens topografiske kart fra Geodata viser detaljert hvor de går i terrenget - med høydeprofil.

Når du nå også "guides" fra byen og fram til disse startstedene, har du tilgang til en komplett kartservice som viser vei helt fra bysentrum og videre innover gjennom hele Marka. Klikk på stedene, deretter på Adkomstinformasjon - og prøv!

Har du et innspill som fører til at adkomstinformasjonen blir bedre, send oss gjerne noen ord på e-post.

Flere bilder