Rulleskikurs

Kursnivåer

Vi har delt inn i to nivåer: nybegynner/litt øvet og viderekomne.

Våre to nivåer sikrer et kurstilbud for alle. Maksgrensen på 12 deltakere på lynkurs og 8 på ordinære kurs sikrer god individuell oppfølging. Felles for alle nivåer, enten du er en aktiv mosjonist eller nylig har begynt å gå på rulleski, er sikkerhet når man ferdes langs trafikkerte veier. F.eks. det å lære å bremse på en rask og effektiv måte. Nytt i år er at du også kan låne rulleski og staver på utvalgte nybegynnerkurs i Holmenkollen. Velg kursene med "utlånsutstyr".

Nybegynner/litt øvet: er for deg som er ny/har gått litt på rulleski. Du har gjerne gått litt/mye på ski tidligere. Du ønsker innføring i bremsing og svinging i tillegg til grunnprinsippene for klassisk-/skøyteteknikk. Instruktørene legger vekt på en grundig gjennomgang slik at du blir tryggere på rulleski (nedre aldersgrense for deltakelse på kurset er 17 år).

Viderekomne kursene: er for deg som allerede har gått mye på rulleski, men vil ha tekniske tips og innspill for å få bedre utbytte av rulleskitreningene og stå bedre rustet når vinteren kommer (nedre aldersgrense for deltakelse på kurset er 17 år).