Rulleskikurs

Kurs i Holmenkollen 2021

Oversikt over årets kursprogram. Påmeldingen åpner snart.

Foto: Christian Haukeli

Mestring og glede på fire hjul

Er du ute etter mestringsfølelse og mer moro på fire hjul? Da er våre rulleskikurs noe for deg. Våre dyktige instruktører hjelper deg til å gå mer effektivt på rulleski. 

Her er årets kursprogram. Påmeldingen åpner snart. 
Alle kurs går over to uker, datoene under markerer første kursøkt. Andre kursøkt finner sted uka etter, til samme tidspunkt. En kursøkt varer 90 minutter. *

UKE 36
Mandag 6.9. kl.1730 Klassisk Nybegynner
Onsdag 8.9. kl.1730 Skøyting Nybegynner

UKE 38
Mandag 20.9. kl.1730 Klassisk Litt øvet
Onsdag 22.9. kl. 1730 Skøyting Litt øvet

UKE 41
Mandag 11.10. kl.1730 Klassisk Viderekomne 
Onsdag 13.10. kl.1730 Klassisk Nybegynner

Blir kursene fulltegnet vil det settes opp ekstra kurs


*Datoene med forbehold om at kursene kan gjennomføre mtp. smittevern.  Ved to eller færre påmeldte forbeholder vi oss retten til å avlyse kurset, eller slå sammen to kurs. Hvis du ved avlysning/flytting pga. deltakerantallet ikke finner et nytt kurs som passer får du refundert påmeldingsavgiften. For mer informasjon les mer på våre kjøpsbetingelser.  

NYTTIG INFORMASJON


HVOR
Holmenkollen Nasjonalanlegg, oppmøte ved Kongestatuen over hovedtribunen på langrennsstadion.

PRIS 2021
KOMMER. 

NIVÅ
Vi har kurs for nybegynnere, litt øvede og viderekomne.
Inntil åtte deltakere pr. instruktør. For å delta må du være 17 år eller eldre. 


Trenger du noen tips allerede nå?

Rulleskiskolen vår gir deg nyttige tips til bedre teknikk og mestringsfølelse på rulleski, og er en forsmak på det du kommer til å lære på våre kurs til høsten. 

God "rulle"-sommer

Her er triksene som hjelper deg å stake effektivt:

  • Det er viktig med strak kropp med fall fremover – tyngdepunktet forflytter seg til fremre del av foten.
  • Søk opp og frem med albuene.
  • 90 grader i albuene – svært viktig.
  • Stavisett (hvor du setter piggene) – jo høyere fart – lengre frem, ved lavere fart og større helling/oppoverbakke – lengre bak.
  • Ved gjennomføring av stavtaket – legg kroppstyngden på, og kjenn at du får et heng i stavene.
  • Avslutt stavtaket ved hofta.
  • Så er’e på’en igjen.

Se hele rulleskiskolen:

Se mer:Rulleskiskolen episode 1 - Slik velger du riktig rulleskiutstyr

Se mer:Rulleskiskolen episode 2 - Slik tester du rulleski for første gang

Se mer:Rulleskiskolen episode 3 - Slik bremser du på rulleski

Se mer:Rulleskiskolen episode 4 - Effektiv staking på rulleski

Se mer: Rulleskiskolen episode 5 - Slik går du riktig diagonalgang på rulleski

Samarbeidspartnere