Holmenkollmarsjen lørdag 12.mars 2022

Praktisk info

Påmelding

Du melder deg på via fanen "Påmelding". Om du ikke allerede har en profil i EQ Timing må du opprette dette. Betaling gjøres via Vipps, med kort eller faktura.

Merk at påmeldingen er bindene.

Det vil likevel være muligheter for deltakere å bytte navn/selge sin plass frem til 15. februar. Dette gjør du inne på "min side". Det påløper et gebyr på kr. 100,- for å endre navn. Navnebytte etter 15. februar er ikke mulig. Det er ikke tillatt å møte på start med startnummer registrert på annet navn enn ditt eget.

Om det kommer nye antallsbegrensinger på arrangement lokalt eller nasjonalt er det de som har meldt seg på først som vil prioriteres. 

Priser

Kr 800,- per person for Skiforeningens medlemmer.
Kr 950,- per person for Obos medlemmer.
Kr 1150,- per person for ikke-medlemmer.

Merk at lang og kort distanse har samme pris. 

Dersom du ikke har lisens for tur og trening tilkommer kr 150,- til Norges Skiforbund. Mer om Skilisens kan du lese her.

Ønsker du å melde på gruppe eller bedrift som skal ha samlet faktura? Send en mail til holmenkollmarsjen@skiforeningen.no med antall deltakere dere ønsker, samt om dere ønsker å starte i samlet tropp eller seedes. Dersom noen i gruppen allerede har skilisens må vi vite antall slik at vi kan lage egen kode for disse. 

Dere vil deretter motta en link for utfylling av fakturainfo. Kode og beskrivelse for påmelding sendes så fort fakturainfo er registrert. De enkelte deltakerne legger deretter selv inn påmeldingen og benytter oppgitt kode ved utsjekk. Vennligst merk at påmeldinger gjort via bedriftskode ikke har mulighet til navnebytte/selge sin plass. 

Rabatt for bedrift/grupper: 20 personer eller fler: 5% rabatt. 40 personer eller fler: 10% rabatt. 60 personer eller fler: 15% rabatt. Fakturagebyr på kr 75,- tilkommer.

Rabatten forutsetter at det kan sendes samlet faktura for det antall deltakere dere bestiller og kan ikke benyttes i kombinasjon med medlemsrabatter. Det gis ikke rabatt på Skilisensen til Norges Skiforbund.

Start-tid / seeding

For å sørge for best mulig rennforhold for alle deltakerne vil løperne seedes i puljer med 100 deltakere i hver pulje. Disse vil deles inn ut fra forventet tidsbruk og/eller tidligere resultater på Holmenkollmarsjen og hos vår gode venn Birken. Dette gjelder kun for deltakere som melder seg på innen 15. februar. Deltakere som melder seg på etter denne datoen vil tildeles starttid slik det passer for arrangøren. 

Rennet er godkjent seedingrenn for Birken. Seedingen varer i 3 år.

Startnummer

Startnummer sendes hjem i posten dersom du melder deg på innen 15. februar og velger dette alternativet ved utsjekk. Andre må hente sitt startnummer på vårt rennkontor i Holmenkollen i perioden onsdag 9. mars - fredag 11. mars. Rennkontoret vil være åpent fra kl 12:00 - 19:00. Om du mot formodning ikke får gjennomført noen av alternativene over kan startnummer hentes før start. Du må da beregne svært god tid slik at du rekker starten din. 

Startnummer skal bæres synlig gjennom hele rennet. Det er ikke tillatt å brette eller dekke til startnummeret. Dersom du bruker ryggsekk med glidelås foran, MÅ startnummer festes utenpå. 

Det er ikke tillatt å starte med et startnummer som ikke står i ditt navn.

Transport

T-banen stopper på Holmenkollen stasjon, kun en kort gåtur fra start/mål. Det vil også være et svært begrenset antall p-plasser ved arena, om du skal benytte disse ønsker vi at det samkjøres - derfor må det være 3-5 løpere i bilen for å få adgang til p-plassene. Om ikke må du finne parkering andre steder og ta banen frem til start. Vi anbefaler alle å benytte t-banen. 

Det vil være droppsone for buss og privatbil. Denne vil skiltes samt at vi sender ut kart med beskrivelse i forkant av rennet. Det vil ikke være anledning til parkering i dropp-sonen. Kun av/påstigning.

Bagasje

Vi tilbyr utendørs bemannet bagasjeoppbevaring. Ikke legg verdisaker i bagasjen og husk å merke dine ting godt med navn og telefonnummer.

Vi vil også ha bemannet skioppbevaring.

Uansett om du skal oppbevare bagasje under rennet eller ikke: Vennligst merk alle ski/staver og andre eiendeler du har med deg til Holmenkollen med navn og telefonnummer. Dette vil gjøre det mulig å finne deg dersom du er uheldig og mister noe.

Gjenglemte eiendeler vil plasseres i resepsjonen i Skiforeningens hus og oppbevares der frem til 20. mars 2022. Gjenstander som ikke er avhentet innen denne dato gis til veldedighet.

Det er ikke innendørs oppholdsrom så husk å kle deg etter været. 

Generelle rennregler

Norges Skiforbunds regler for turrenn gjelder for Holmenkollmarsjen. Rennet går i klassisk stil. Deltakere som ikke følger rennreglene kan bli diskvalifisert eller få tillegg i tid.

Oppvarming

Det vil være eget område for oppvarming og skitesting. Informasjon og kart for dette legges ut på nettsiden nærmere renn.

Mat/drikke

Vi har fire mat/drikkestasjoner: Ullevålseter. Kikut. Tryvann og Holmenkollen. I februar vil det legges ut informasjon om hva du kan forvente på de enkelte stasjonene. Om du da savner noe så må dette medbringes av den enkelte. Det er fullt mulig å gå rennet med sekk. På arena vil det være enkel servering fra kiosk og fra våre partnere. Meny for dette legges ut nærmere renn.

Premiering/resultatservice

De tre beste i mål kvinne/mann på kort og lang løype mottar:

  • gavekort på deltakelse Holmenkollmarsjen 2023
  • flotte premier fra våre samarbeidspartnere

Klassevinnere:

  • gavekort på deltakelse Holmenkollmarsjen 2022

Det blir i tillegg mange flotte uttrekkspremier fra våre samarbeidspartnere. Disse vil trekkes vilkårlig blant alle deltakerne. Blant premiene er opphold for to på Kikut, ski og utstyr fra våre partnere og et utvalg av Skiforeningens produkter i Markabutikken

Alle deltakere får også en goodiebag etter målgang.

Premiering skjer umiddelbart etter endt renn. Premier som ikke hentes renndagen vil gis til veldedighet. 

Resultatene legges ut fortløpende her

Sperrefrist

Deltakerne må være i mål i Holmenkollen innen kl. 17:00.

Vær, føre og andre forbehold

Dersom forholdene er slik at arrangør mener det er for stor risiko eller ikke mulig for løperne å ta seg gjennom løypen, vil det settes opp alternativ løype, eller rennet vil bli avbrutt/avlyses, eventuelt utsettes til annen dato. All påmelding er bindende. Ingen del av startkontingenten blir refundert selv om rennet endres eller den påmeldte av ulike årsaker (sykdom osv.) ikke kan delta. Deltakerne må sørge for tilstrekkelig forsikring som dekker kostnader dersom det skulle skje og/eller selge sin plass til ny deltaker (frist 15. februar). Unntaket er dersom rennet avlyses grunnet nasjonale eller lokale smitteverntiltak. I sistnevnte tilfelle vil hele kontingenten tilbakebetales.

Dersom nasjonale eller lokale smitterverntiltak angir antallsbegrensing vil det være de som har meldt seg på først som får beholde plassen. Dette gjelder uansett seeding og/eller tidligere resultater. Dvs at om antallet er maksimalt 1000 deltakere på utendørs arrangment vil det være de tusen første som meldte seg på som får beholde plassene. 

Miljø

Det er nulltoleranse for forsøpling under rennet. Ta med søppel tilbake til Holmenkollen arena, hvor det kildesorteres, eller ta det med hjem. Registrert forsøpling vil bli straffet med tillegg i tid. Tillegget avhenger av alvorlighetsgraden, men vil være fra 15 minutter og oppover.

Vi oppfordrer alle deltakere til å være medlem i Skiforeningen. Da sikrer du videre arbeid med løypene og gode treningsforhold både for deg selv og andre. Du får også hele 350 kroner i rabatt på deltakeravgiften på Holmenkollmarsjen. 

Det snør ikke spor så meld deg inn her: Bli medlem i Skiforeningen!

Lurer du på noe? 
Les teksten over en gang til.
Lurer du fortsatt på noe?
Ta kontakt med oss på holmenkollmarsjen@skiforeningen.no.

Holmenkollmarsjen - markamagi fra start til slutt.

Samarbeidspartnere