Barnas skiskole

Eid, Asker

På Eid Gård yrer det av liv i skileiken, som er et veldig populært tilbud blant barn i Asker og omegn.

Viktig informasjon Asker - helg

viktig informasjon asker - hverdag

Hverdag og helg

Barnas skiskole arrangeres på Eid Gård i Asker både hverdag og helg. Mandag til torsdag er det tilbud for barnehager og SFOer, mens på lørdager er det duket for barnefamilier. Skiskolelederne, Turid og Anette, ønsker velkommen til spennende traseer, skogsløyper og lekeområder.

Kort om skiskolelederne

Hverdag

Turid S. Nekstad har et brennende engasjement for skiskolen som hun har drevet i 23 år. Hun har et stort fokus på videreutvikling av aktiviteter og gjør det hun kan for å holde barna nysgjerrige år etter år. Til daglig jobber Turid som sosialpedagog i Asker kommune. Pedagog-kompetansen kommer godt med når over 1000 barn, med varierende skierfaring, fyller opp skijordet som Turid kaller "Eldoradoet- drømmestedet for barn".

Helg

Anette E. Tronstad er ei aktiv dame som aldri blir lei av snø og vinter. Hun har jobbet på skiskolen i Asker i nærmere 20 år. Ved siden av skiskolen jobber Anette som barne- og ungdomsarbeider på Blakstad skole, i tillegg til idrett og friluftsliv på SFO. Det beste Anette vet er å se blide og fornøyde barn som boltrer seg i skileiken med røde roser i kinnene. Hun ser at gjennom enkle tips, som både barn og voksne lærer på skiskolen, skaper trygghet og gjør det morsomt å gå på ski. Anette ønsker både nye og «gamle» skiskolebarn velkommen til skiskole på Eid.

Hvor ligger skiskolen i Asker (Eid Gård)

Med bil: Kjør rv. 167 fra Asker mot Heggedal. Etter ca. 3km. kommer dere til Eidsletta, skilt til Gullhella. P-plass på høyre side.

Med kollektiv: Ta tog til Gullhella stasjon, kort gangavstand til skiskolen.