Barnas Holmenkolldag

Ofte stilte spørsmål

Hvem kan delta?
Alle barn fra 4* - ca. 12 år kan delta.
(* Fra 3 år hvis de har vært deltager på Skiforeningens skiskole i 2019).

Søndag 10. februar 2019.

Når er løypene åpne?
Alle løypene åpner kl. 09:00. Åpningsseremoni kl. 08.45. Siste start går kl. 14:30 og vi holder alle aktiviteter åpne til siste løper er i mål, ca. kl. 15:30

Hvem må ha billett på arrangementet?
Det er kun barnet som skal gå i løypene som må kjøpe billett/startnummer, foreldre og følge trenger ikke å løse billett.

Hvor får jeg kjøpt billett?
Du kan kjøpe startnummer til arrangementet i Holmenkollen nasjonalanlegg på nett fra 1. desember.

Startnummer til våre lokale arrangement kjøpes på det aktuelle stedet.

Bør jeg kjøpe billett på forhånd?
Det selges startnummer i arenaen på selve arrangementsdagen, men vi anbefaler flest mulig å ha kjøpt billett på forhånd for å sikre seg plass, samt for å oppnå en bedre flyt i arenaen. Arrangementet har tidligere år vært utsolgt.

Hvilke rabatter gjelder?
Det er kun Skiforeningens rabatter som gjelder ved kjøp i arenaen. Husk å ta med gyldig medlemskort!

Hvordan får jeg byttet billetten til et startnummer?
Etter å ha meldt på barnet/barna får man en kvittering på epost. Denne byttes mot et startnummer på arenaen i Holmenkollen på arrangementsdagen.

Kan jeg følge mitt barn i løypa?
Det vil være mulig å følge barna som skal gå Ekornløypa. Det vil ikke være mulig å følge barn i Harepusløypa eller Bamseløypa. I Elgløypa kan voksne følge barna med ski. Våre funksjonærer og maskoter vil ta godt vare på alle barna underveis i løypene.

Hvordan kommer kommer vi oss til Holmenkollen?
Det er begrenset med parkeringsmuligheter nær arenaen så Skiforeningen oppfordrer alle til å reise kollektivt til Holmenkollen. I tillegg setter Skiforeningen opp gode reisealternativer for familier som ønsker å ta turen opp til Holmenkollen.

T-bane
Benytt T-banens linje 1 fra Majorstuen til Frognerseteren. Denne banen vil ha åtte avganger i timen mellom kl 08.00-16.00. Gå av på Holmenkollen stasjon og spaser den siste biten opp til arenaen. Det er også mulig å ta t-banen hele veien til Frognerseteren for så å gå ned til veien for å ta skyttelbuss ned til arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Husk at du må kjøpe billett når du skal reise med T-banen.
Se billetter og priser på ruter.no
Se rutetider for T-banen ruter.no

Skyttelbuss fra Majorstuen
Vi setter opp skyttelbusser fra Slemdalsveien 1 (utenfor Misjonskirken) på Majorstuen. Bussene vil ha avgang hvert 15. minutt mellom kl. 08.15 og 13.30 og vil stoppe i Kongeveien, rett ovenfor arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Skyttelbuss fra Frognerseteren
Det blir satt opp skyttelbuss fra Frognerseteren og ned til Holmenkollen arena. Bussene vil ha avgang hvert 15. minutt mellom kl 08:15-13:30 og vil stoppe i Kongeveien, rett ovenfor arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Returbusser
Det vil gå returbusser til Frognerseteren fra VM-plassen fra kl 09:30 til kl 16:00. NB! Ingen returbuss til Majorstuen, kun T-bane.

Får barna premie?
Alle barna får en flott premiesekk og medalje når de kommer i mål. Sekken inneholder vannflaske, sitteunderlag, Jo-jo, refleksbånd, smøreguide for barn, Kvikk Lunsj, Bixit og rosiner. Det er også mulig å velge en sekk med sukkerfritt innhold dersom man kjøper startnummer på nett før arrangementsdagen.

Hvilke andre aktiviteter finnes i Holmenkollen på Barnas Holmenkolldag?
På lille VM-haugen og Hoppsletta kan barn og voksne delta i spennende konkurranser og aktiviteter.

Alle stands og aktiviteter er åpne frem til siste løper er i mål, ca. kl 15.30.

Hva er nedre aldersgrense på Barnas Holmenkolldag?
I 2013 fikk Barnas Holmekolldag en løype for de yngste, Ekornløypa. Der er det mulig for foresatte å være ledsager rundt løypa.

Vi har satt nedre aldersgrense på tre år. Det er opp til foresatte å vurdere om de ønsker å melde på barn som er yngre enn tre år. Under Barnas Holmenkolldag er det mange mennesker til stede i arenaen.

Foresatte må være oppmerksomme på at det kan være en krevende situasjon for et barn å gå blant andre barn med mye folk rundt seg. Vi ønsker at Barnas Holmenkolldag skal gi gode minner både for barn og voksne. Er du i tvil så venter du et år med start på de yngste.