Mørketur

Bli med på mørketur

Lys opp høsten! Skiforeningen og Kvikk Lunsj Mørk arrangerer mørketur i Marka.

I høst ønsker Kvikk Lunsj Mørk og Skiforeningen å inspirere folk til å oppleve nye og spennende turer, også i mørket! Derfor inviterer vi til en spennende og vakker turopplevelse i Marka torsdag 19. oktober. Det blir en magisk fottur i mørket ved Nedre Blanksjø i nærheten av Sognsvann.

Turbeskrivelse

Turen starter ved bommen på Sognsvann. Følg grusveien til Svartkulp, derfra tar du av hovedstien opp til høyre (Gamle Ankervei) som tar deg til Nedre Blanksjø, følg faklene! Her vil vi ha en koselig basecamp med bål, smaksprøver på Kvikk Lunsj Mørk, grilling av pølser (så lenge beholdningen rekker) og sitteunderlag. Herfra vil vi sette opp to ulike rundløyper. Den ene vil være på omkring 2 km og opplyst med lyskuler. Den andre vil være på omkring 4 km med reflekser, og på denne løypen trenger du hodelykt. Du kan velge om du vil gå eller løpe, og gjerne ta flere runder dersom du ønsker det.

Ta med venner og familie på en kveldstur ut i høstmørket og opplev den vakre atmosfæren.

Det er mulig å vinne flotte premier! I løypa vil det være poster med konkurranser hvor vi trekker ut noen heldige vinnere. I tillegg skal vi i etterkant kåre det beste Instagram-bildet. Ta et bilde og legg det ut på Instagram med #mørketurmedkvikklunsj

Praktisk informasjon

Bålet ved Nedre Blanksjø vil være tent mellom klokken 18 og 21. Du kan starte turen akkurat når du vil. Når du kommer til bommen ved Sognsvann vil det være representanter fra Skiforeningen til stede som kan svare på spørsmål og guide deg videre.

Turen er lettgått, men det kan ta noe lengre tid fordi det er mørkt. Ta med vanlig turutstyr for en tur i skogen. Det kan også være lurt med en varm jakke, lue og vanter slik at du kan hygge deg i basecampen uten å fryse. Ta med hodelykt som du uansett turvalg trenger på stien mellom Svartkulp og Nedre Blanksjø. Den er ikke opplyst.

Adkomst: Du kommer deg til Sognsvann med T-bane linje 5 eller med bil til parkeringen ved Sognsvann.

Arrangementet er gratis og åpent for alle!

Høsten er en flott tid i Marka, bli med Skiforeningen og Kvikk Lunsj ut på mørketur!

Meld deg gjerne på vårt Facebook-event

Affiliates