Mørketur

Kvikk Lunsj Mørk

Hele Norges tursjokolade fyller 80 år, og det feires med relansering av Kvikk Lunsj Mørk og mørketur i Marka!

Freia Kvikk Lunsj har vært en trofast turvenn siden 1937. I 80 år har Kvikk Lunsj vært med på turer i skog og mark, og den har alltid oppfordret det norske folk til å legge ut på tur.

Feirer med mørketur

Da er det også selvsagt at 80-årsdagen markeres med en tur. Sammen med Skiforeningen arranger Kvikk Lunsj mørketur i Marka torsdag 19. oktober. Kvikk Lunsj feirer også sin bursdag ved å både bli kledd i et originalt retrodesign, og ved å relansere Kvikk Lunsj Mørk i et begrenset opplag.

Kvikk Lunsj Mørk

Hele Norges Tursjokolade er kommet tilbake i en mørkere variant - Kvikk Lunsj Mørk er en limited edition med den kjente og kjære kjeksen overtrukket med mørk sjokolade. En herlig spiseopplevelse som passer for både korte og lange turer utover høsten.

I høst ønsker Kvikk Lunsj Mørk å inspirere folk til å oppleve nye og spennende turer, også i mørket!

Historien om Freia Kvikk Lunsj

Visste du at utgangspunktet for at Kvikk Lunsj ble hele Norges tursjokolade sies å være at Freias grunnlegger, Johan Throne Holst, og hans forretningsforbindelse gikk seg vill i marka? Turkameraten klaget over at Throne Holst ikke hadde tatt med seg sjokolade på turen, og dette var noe han tydeligvis aldri glemte. Kvikk Lunsj ble dermed lansert i 1937 og det aller første partiet med Kvikk Lunsj ble laget med mørk sjokolade. Kort tid etter kom Kvikk Lunsj med lys sjokolade slik vi kjenner den i dag. Helt siden 1937 har Kvikk Lunsj vært en kjent og kjær turvenn for Norges befolkning. De aller fleste har vokst opp med Kvikk Lunsj i tursekken, enten når de går på ski eller tur i skog og mark. De tre stripene på Kvikk Lunsj-emballasjen har vært der siden dag én og designet på emballasjen har vært nesten uforandret siden lanseringen i 1937.

Affiliates