Skaff deg en skikompis. Gi bort et medlemskap!

Julen nærmer seg med stormskritt. Her har vi samlet tips til julegaver som vi synes gir det lille ekstra.

Tekst: Christine Amdam Foto: Christian Haukeli

Published 12/2/2022

Her er julegavetips som passer både til han, henne, store og små. Det beste av alt er at du i tillegg til å gi bort en fin gave støtter Skiforeningens arbeid i Marka. Vi sørger for at Marka skal være tilgjengelig og tilrettelagt for alle året rundt. Sammen skaper vi markamagi.

Skiforeningens julegavetips

1.     Gi bort et medlemskap i Skiforeningen.

Et medlemskap i Skiforeningen åpner for en frisk start og nye muligheter i det nye året. Marka er alltid åpen uansett om du ferdes til fots, på sykkel eller på ski. Kjøp medlemskap og last ned gavebevis her

2.     Gi bort en skitur med noen du er glad i.

Hva er vel ikke bedre enn å oppleve noe sammen? Gi bort en skitur til et spesielt sted i Marka, til en markastue eller en rundtur i en lysløype. Tips til turer du kan gi bort finner du her. Du finner også alltid kartet i iMarka-appen og i turplanleggeren, og i føremeldingen finner du alltid siste nytt om vær, føre, preppestatus og smøretips. Last ned en invitasjon til skitur her.

3.     Gi bort kjentmannshåndboken

Kjenner du noen som ikke er bitt av kjentmannsjakt-basillen enda? Da er kjentmannshåndboken den perfekte gave. Kanskje dere kan jakte poster sammen?

4.     Gi bort en måneskinnstur

Stjerneklar himmel, gnistrende skiføre, kakao og skinnfell i sekken. Gi bort en romantisk skitur i julegave. Eller ta med deg en skikompis!

5.     Overnatting på en markastue

Kikutstua og Løvlia er det åpent for overnatting hver dag hele året. Som medlem i Skiforeningen får du rabatt. Vær tidlig ute for å få plass i de mest populære vintermånedene.

MAGI PÅ SKI: Ta med deg en du er glad i på skitur i mørket. Enten lyst opp av måneskinn eller en hodelykt. Foto: Magnus Nyløkken.

6.     Gi bort et langrennskurs

Kjenner du noen som kunne hatt glede av å få litt bedre langrennsteknikk? Vi tilbyr kurs i alle nivåer i både klassisk og skøyting. Skiforeningen har arrangert skikurs i 100 år, og Kongens Garde var de første deltakerne på kurset i 1923. Les mer om hvordan du kjøper gavekort til langrennskurs her.

7.     Gi bort en plass på Barnas skiskole

Veien til livsvarig skiglede starter på Barnas skiskole. Skiskolen fokuserer på å ha det gøy på ski og er en unik arena for fantastiske skiopplevlser. Kjøp en plass på Barnas skiskole i gave og last ned gavebevis her.

8.     Gi bort startnummer til Barnas Holmenkolldag

Barnas Holmenkolldag fyller 50 år i 2023! Hvor kult er ikke det? Vi har ny låt, ny dans og glade maskoter. I tillegg til at det er verdens største barneskirenn da. Hva med å gi bort et startnummer til barnebarnet, eller vennegjengen? Les mer her.

9.     Gi bort vårt nye lekre ullundertøy

Våre markatrøye og markalongs er laget av 100% merinoull som ikke klør. Designet er også lekkert. Finnes til dame, herre og barn. Vi har også ullbodyer til baby som nå er på salg. Husk at medlemmer får 25% rabatt. Rabattkode har du fått på e-post, og du finner den i medlemsappen. Kjøp ullundertøy her.

BARN SETTER SPOR: Gi bort et bidrag til Barnas skifond. Da sikrer du at flere barn får oppleve skiglede. Foto: Christian Haukeli.

10.    Gi et bidrag til Barnas skifond

Barnas skifond er opprettet for å gi flere barn og unge mulighet til å oppleve ski- og aktivitetsglede uavhengig av familiens økonomi. Fondet ble startet opp i 2013 og siden den gang har flere tusen barn deltatt på Skiforeningens aktiviteter ved hjelp av disse midlene. Du kan velge selv hvor mye du vil gi. Last ned gavebevis her.

11.  Gi bort en hodelykt

Skiturer, gåturer, løpeturer eller sykkelturer i Marka i mørket blir langt enklere å gjennomføre med en hodelykt. Du finner et rikt utvalg av hodelykter fra Ledlenser i markabutikken.no. Husk rabattkoden du har fått på e-post som gir 25% medlemsrabatt.

12.     Gi bort er startnummer til Holmenkollmarsjen

Norges mest kortreiste turrenn har start og mål i nasjonalanlegget i Holmenkollen. Rennet er morsomt, utfordrende og ekstremt vakkert. Det er to løyper å velge mellom: Den lange traseen på 36 kilometer eller den korte på 18 kilometer. Les mer her.

13.     Gi bort Alpina skistøvler

I markabutikken.no finner du skisko for all slags bruk. Skøyting og klassisk, senior og junior. Husk medlemsrabatten på 25%.

14.    Julekampanje på Markasokken

En genial julegave. Alle har behov for et ekstra par varme skisokker. Du støtter oss og holder deg varm på føttene. Nå får du 40 prosent rabatt på alle markasokkene. Rabattkoden er sendt på mail til alle medlemmer. Husk å bruke begge rabattkodene i handlekurven.

SKIFORENINGEN: I Markabutikken finner du lekre klær i Skiforeningens eget design til hele familien. Foto: Christian Haukeli.

Affiliates