Ny generalsekretær i Skiforeningen

I oktober begynner idrettsleder og markaentusiast Erik Eide som generalsekretær for en av landets største friluftsorganisasjoner.

– På vegne av styret i Skiforeningen vil jeg uttrykke stor tilfredshet med å ansette Erik Eide som ny generalsekretær. Vi har hatt mange svært god kvalifiserte interessenter til denne spennende stillingen. Erik har en svært bred idrettsfaglig bakgrunn, er en meget aktiv bruker av Marka og styret er trygge på at han vil representere våre 72.000 medlemmer, ansatte, tillitsvalgte og frivillige på en utmerket måte, sier styreleder i Skiforeningen, Jon Hindar.

Eide har svært god kunnskap innen idrett, frivillighet og politisk påvirkningsarbeid både lokalt og nasjonalt. Han har sterkt engasjement for Marka og skiidrett spesielt. Eide vil med sin organisatoriske erfaring, kompetanse og gode lederegenskaper kunne lede og videreutvikle Skiforeningen på en god måte.

Eide tar over fra og med oktober 2015, og kommer fra stillingen som organisasjonssjef i Norges Idrettsforbund.

Før det har han vært prosjektleder for OL2022, personalsjef og avdelingsleder for utdanning også i Norges Idrettsforbund. Eide har utdanning fra Norges Idrettshøgskole, Befalsskole og agronomutdannelse.

Den nye generalsekretæren er 43 år, bor på Røa i Oslo og er gift og har tre barn (to på 8 og en på 10 år).

Les mer: Slik er Skiforeningen organisert.

Affiliates