Bli med på Trening uten tak

Sesongen 2016 tilbyr vi gratis deltakelse på "Trening uten tak" fra Sognsvann og Fossum!

Våren og høsten 2016 viderefører vi Skiforeningens populære barmarkstilbud. Vi vil slå et slag for folkehelse og ønsker både medlemmer og øvrige deltakere velkommen til å bli med oss på trening. Vårt mål er å motivere flere til å bruke Marka som treningsarena.

Treningen er helt gratis, og det krever ingen påmelding for å delta.

Les mer: Trening uten tak

Trening uten tak aktiviserer kroppen på en effektiv måte. Alt du trenger for å delta er et par joggesko. Skiforeningens og Trening uten taks filosofi er gode Markaopplevelser gjennom variert trening i frisk luft, fritt for utstyrsjag og avanserte treningsapparater. Kort sagt; enkle, effektive, morsomme og sosiale treningsøkter ute i frisk luft! Alt du trenger for å delta er treningstøy, et par joggesko og godt humør!

Hvor og når

Vårperiode 2016: Tirsdag fra Sognsvann (med unntak av 17.mai) og torsdag fra Fossum i uke 18-25 (totalt 8 uker).

Høstperiode 2016: Tirsdag fra Sognsvann og torsdag fra Fossum i uke 34-51 (totalt 17 uker).

Treningssteder:

Sognsvann - oppmøte ved kiosken 30m innenfor bommen.

Fossum - oppmøte ved inngangen til klubbhuset ved starten av stadionområdet.

Treningstidspunkt: kl.19.00-20.15.

Nivå

Vi i Skiforeningen fokuserer på det sosiale og motivasjonen ved å trene sammen.Trening uten tak er et treningstilbud for alle, enten du trener for å komme i bedre form eller ønker å spisse formen inn mot konkurranser. Øktene legges opp slik at alle får mulighet til å delta ut i fra sitt nivå og fysiske form. Kondisjonstrening vil stå i fokus der hver enkelt kan tilpasse tempo og intensitet ut i fra sitt eget fysiske nivå.

På treningsøktene vil vi legge hovedvekt på kondisjonstrening men vil også inkludere styrke- og spenstøvelser. Instruktøren vil legge opp til felles oppvarming. Hoveddelen i treningsøkten vil ofte gjennomføres som en form for intervall, der hver enkelt kan styre sitt eget tempo og intensitet ut i fra eget fysisk nivå. Alle er velkommen til å bli med oss på trening gjennom våren og høsten 2016.

Affiliates