Vinterlig stemning i Marka

Med snø i luften går vi nok en vakker skihelg i møte.

Nydelige forhold på Løvliflaka. Foto: Rolf Storbråten

Snøen henger tungt på trærne i Marka, og den gode starten på årets skisesong fortsetter. Vi har flotte spor i store deler av løypenettet, og med gårsdagens og dagens snøfall kan vi preparere enda flere terrengløyper.

– Det er allerede gode løyper jevnt over, men litt ekstra snø er alltid positivt, sier løypesjef i Skiforeningen Hege B. Sheriff.

Les føremeldingen her.

Løypebasene står på store deler av døgnet for å lage best mulige løyper. Torsdag formiddag blir hovedløypene prioritert, mens terrengløypene blir tatt så snart som mulig. Det er fortsatt mye arbeid med å fjerne trær som har falt over løypene, så vi anbefaler folk å være på vakt spesielt i utforkjøringer.

Løypebasene fjerner trær og andre hindringer i løypene. Foto: Andreas Henriksen.

LES MER: Ukas løypebas Jarle Jensen

Skibuss og åpne Marka-stuer

Lørdag og søndag er det meldt omkring fem kuldegrader og skyet oppholdsvær.

I helgen kan du ta Skibussen til Mylla og Ringollen både lørdag og søndag. Kjøp billetter til Skibussen her.

Hva med å legge turen til en av våre nydelige Marka-stuer? Sjekk hjemmesidene til LøvliaKikutstua  og Skullerudstua for åpningstider.

Oversikt over alle små og store serveringssteder i Marka finner du her.

Nå er det nydelig i Marka! Her ved Sanbækmanan i Nordmarka syd tidligere i uken. Foto: Andreas Henriksen

Flotte løyper i Sørmarka torsdag morgen. Foto: Terje Martinsen