Vinter på vei

Følg med på føremeldingen vår for oppdatert preppestatus.

I helgen kom det godt med snø flere steder i marka. Mange testet skiene på sesongens første tur.

Les mer:  Følg med på føremeldingen vår for oppdatert preppestatus.

- I Vestmarka kom det så mye snø at vi kunne kjøre med den store løypemaskinen, sier løypesjef i Skiforeningen, Hege Blichfeldt Sheriff.

- Det kom mest snø i sydvest, og i tillegg til Vestmarka, er det fint i Kjekstadmarka, på Krokskogen, Romeriksåsene og i Nordmarka nord, sier hun.

Viktige forberedelser

På Ringkollen er løypebas Rolf Storbråten i gang med trommel for å pakke snøen som kom tidligere uken. Det er viktig for å få en god såle.

– Det er nok ikke skiføre riktig ennå, men vi håper å kunne tilby det så fort som mulig. Vi vil gjerne ha enda flere minusgrader slik at frosten setter seg i bakken, sier løypesjef Hege Blichfeldt Sheriff i Skiforeningen.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Slik så det ut på Ringkollen onsdag morgen.

– Løypebasene våre er godt forberedt og klare til å preparere løyper så fort det er nok snø til det. Værmeldingen lover kuldegrader de nærmeste dagene og snø inn mot helgen. Dette er gode nyheter for oss, sier Sheriff.

Snøproduksjon på Greverud

Skiforeningen er i gang med snøproduksjon på Greverud i Oppegård. Der er det allerede produsert en god mengde snø, og vi regner med å produsere enda mer nattestid fremover, så fremt været er med oss.

– Er vi heldige, vil vi kunne ha en liten rundløype klar inn i neste uke, sier Sheriff.

Les mer:  Følg med på føremeldingen vår for oppdatert preppestatus.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Vinter-markering

I forbindelse med at vinteren er i anmarsj gjorde Skiforeningen et lite snøstunt ved Nationaltheatret stasjon i morgentimene torsdag 3. november. Der var det laget en liten rundløype, og mange engasjerte ansatte i Skiforeningen skapte god stemning for de forbipasserende som var på vei til jobb og skole.