Tips til høstferien

Hva med å benytte høstferieuken til å overnatte på en markastue? Eller bli med på aktivitetsdag? Eller noe helt annet!

Er du så heldig å ha noen fridager i uke 40, er det mange grunner til å ikke bli sittende inne. Her får du våre tips til hvordan du best kan utnytte høstferien.

OVERNATT PÅ KIKUTSTUA
Vår populære stue i Nordmarka syd ligger rett ved Bjørnsjøen. Stuen melder om ledig overnattingsplasser flere dager i uken i høstferien. Det er mulighet for å leie kano her, og vi kan også anbefale å få med deg kunstutstillingen Bindinger som er satt opp på stuen nå.

Du kan komme deg til stuen både med bil, sykkel og til fots. Fra både Sognsvann og Frognerseteren er avstanden rundt 17 kilometer. Fra Sørkedalen er det cirka 11 kilometer, og fra Maridalen rundt 16 kilometer.

Medlemmer av Skiforeningen gis rabatt hvis gyldig medlemskort forevises på Kikutstua ved avreise og oppgjør. Les mer og bestill ditt opphold på Kikutstuas hjemmesider

kikut_natt_unneberg.jpg
Kikutstua «by night». Foto: Erik Unneberg

OVERNATT PÅ LØVLIA
En Skiforeningsstue beliggende på 563 meter over havet på Krokskogen. det er flere vann i nærheten, blant annet Gråbergjtjern og Nibbitjern. Det er mulig å kjøre til stuen med bil eller buss, eller ta deg hit til fots eller på sykkel.

Også her meldes det om ledige overnattingsplasser i høstferien.

Finn bookinginformasjon og les mer om Løvlia her.

lovlia.jpg
Løvlia skistue ligger i idylliske omgivelser. Foto: Erik Unneberg

AKTIVITETSDAG PÅ VANGEN
Skiforeningen og vertskapet på Vangen skistue i Østmarka inviterer til en familiedag med morsomme aktiviteter for store og små søndag 30. september. Her blir det mulighet for å ri, padle i kano og prøve natursti, orientering eller hinderløype.

Det vil være tente griller på plass, så ta med grillmat hvis du ønsker. Eller prøv vertskapets deilige lapskaus. Mer informasjon finner du her.

vangen_sommer_tom-stensaker2.jpg
Vangen skistue ligger i Østmarka. Foto: Tom Stensaker

SYKKELBUSSEN
Vi har kjørt sykkelbuss til Ringkollen siden slutten av mai, og bussen kjører fortsatt både lørdager og søndager. Påmelding til sykkelbussen gjøres herHer kan du lese flere turbeskrivelser fra Ringkollen.

FRILUFTSGLEDE
Som vanlig arrangerer vi også denne høstferien Friluftsglede for barn i aldersgruppen 6-10 år på Skullerud og Grorud. Tilbudet er åpent og gratis for alle og arrangeres mandag-torsdag i uke 40. Blant aktivitetene vi byr på er hinderløyoer, taueldorado, orientering og spikking. Se vår aktivitetskalender for mer informasjon om Friluftsglede i høstferien

Mer informasjon om Friluftsglede finner du her

Foto Annemarie Erichsen IMG_2527.JPG
Friluftsglede har vært arrangert i ti år og er et av våre populære friluftstilbud. Foto: Annemarie Erichsen.

BESØK SKIMUSEET
Visste du at som medlem i Skiforeningen kommer du gratis inn på Skimuseet? Hvorfor ikke benytte ferien til å oppleve verdens eldste spesialmuseum for ski? Museet, kafeen og museumsbutikken holder åpent fra klokken 10-16.

I høstferien holdes det høstquiz lørdag og søndagen, og det er muligheter for å vinne en liten og søt premie. Quizen løser du mens du går rundt i museet.

Mer informasjon om Skimuseet her

Skimuseet_1517.jpg
Er du interessert i skihistorie, er skimuseet det perfekte stedet. Foto: skiforeningen.no/holmenkollen/skimuseet/

Ønsker du enda flere tips til hva du kan gjøre i høstferien? KLIKK HER