Skileik midt i Oslo

Fire søndager i januar og februar, samt i vinterferien, inviterer Skiforeningen alle barn til å stå på ski på Ola Narr i Oslo sentrum.

Foto: Magnus Nyløkken

70 år etter at Skiforeningens første skiskole gikk av stabelen på Ola Narr i Oslo sentrum, skal området igjen fylles med skiglade barn.

I 1948 startet Skiforeningen sin første skiskole på Ola Narr ved Tøyen i Oslo. 700 barn og unge deltok daglig i aktivitetene, som varte over flere måneder gjennom vinteren. Oslo kommune sørget for at tilbudet var gratis og åpent for alle.

70 år etter den første skiskolen og 80 år etter at utbyggingen i området startet, ønsker Skiforeningen og OBOS igjen å tilby gratis skileik på Ola Narr, i samarbeid med Oslo kommune.

– Vi skal arrangere skileik fire søndager i januar og februar og fem dager i skolens vinterferie. Da vil våre flinke instruktører stå klare til å hjelpe alle som vil gå på ski enten de er helt ferske eller har gått før. Vi lager et morsomt lekeområde med hopp, porter og løyper, og vi låner ut utstyr til dem som ikke har sitt eget, sier generalsekretær i Skiforeningen Erik Eide.

Prosjektet knyttes opp mot OBOS’ satsning på livet mellom husene, og OBOS’ og Skiforeningens felles prosjekt Barn setter spor.

– Vi ønsker at alle barn i Oslo får skiopplæring, sier Eide, som kan fortelle at interessen for Skiforeningens skiskole er større enn på veldig mange år.

Meld deg på vårt Facebookevent

Når:

Søndag 14. januar klokken 10-13
Søndag 21. januar klokken 10-13
Søndag 28. januar klokken 10-13
Søndag 4. februar klokken 10-13

Mandag 19. februar - fredag 23. februar klokken 10-13 (vinterferien)

Hvor:

Ola Narr mellom Tøyen og Carl Berners plass i Oslo sentrum

For hvem:

Arrangementet er gratis og åpent for alle barn

Vi oppfordrer alle som har eget utstyr til å ta med det. Vi låner også ut skiutstyr i et begrenset antall.