Oppvarming til regentjubileet med Erna Solberg

Skiforeningen møtte en opplagt Erna Solberg på Slottsplassen hvor det var rigget en provisorisk hoppbakke for anledningen. – Skiforeningen gjør en fantastisk jobb, og det er flott at dere skal bidra med aktiviteter 17. januar, sa statsminister Erna Solberg.

Sammen med barna fra Josefine barnehage var Skiforeningen tilstede på Slottsplassen fredag 18. desember.  Barna boltret seg i hoppbakken under kyndig veiledning fra Skiforeningens instruktører. Det var heller ikke noe å si på heiagjengen som var tilstede. Selveste statsminister Erna Solberg tok turen innom hoppbakken på vei inn til statsråd hos kongen.

– 17. januar neste år er det 25 år siden kong Harald og dronning Sonja ble Norges kongepar, og det må markeres. Men hva gir man til de som har alt? Da tenkte vi at opplevelser ville falle i smak, fortalte statsminister Solberg.

Skiforeningen vil bidra med flere barneaktiviteter når regentjubileet skal markeres 17. januar. Blant annet vil det være mulig å få testet skileik og langrennscross i tillegg til mange andre aktiviteter.

Artikkelen fortsetter under bildet.

– Vi tenkte at opplevelser og aktiviteter der barna står i sentrum ville være en fin gave til kongeparet. Det er også viktig for regjerningen at barn er aktivitet, og denne dagen er en fin måte å markere dette på, sa Solberg.

Det vil være et bredt program 17. januar, hvor uteaktivitetene i all hovedsak vil foregå i Slottsparken.

– Skiforeningen synes det er hyggelig å bli spurt om å bidra under regentjubileet  med noe av det vi kan best, nemlig barneaktiviteter, sa Skiforeningens generalsekretær Erik Eide.

Følg med på www.skiforeningen.no for nærmere program for 17. januar. Arrangementet vil være åpent for alle, og alle aktivitetene vil være gratis. Her vil det være aktiviteter for store og små.