Forlenger samarbeidet

OBOS og Skiforeningen forlenger og forsterker samarbeidet. Enkle tiltak skal få flere ut på tur.

– OBOS har vært en viktig samarbeidspartner for Skiforeningen i en årrekke. Vi er veldig glade for at samarbeidet både forlenges og styrkes, sier Erik Eide, generalsekretær i Skiforeningen.

OBOS øker støtten til Skiforeningens Marka-arbeid. I tillegg til å gjøre turinformasjon enkel og tilgjengelig, blir arbeidet for å etablere flere nye rastebuer viktig.

– Skiforeningens rastebuer er populære turmål, og har til felles at de ligger i kort avstand fra utfartssteder, som for eksempel Sørkedalen. Dette er tilbud vi vet mange setter pris på. Vi ønsker å etablere flere slike turmål som gjør det enklere å komme seg ut, og dette blir mulig med støtte fra OBOS, sier Eide.

En av de beste

Skiforeningen tilrettelegger for enkelt friluftsliv og aktivitet for alle hele året. Foreningen har ansvaret for 2 200 kilometer skiløyper i Oslomarka, skilting for ski og sykkel, og står bak en rekke arrangementer, som Holmenkollmarsjen og Barnas Holmenkolldag.

– Vi ønsker at enda flere skal ha aktive liv ute hele året, og for å få til dette trenger vi gode samarbeidspartnere med på laget. Det er viktig for oss å samarbeide med de beste, og der er OBOS, sier Eide.

Heier på Skiforeningen

Med 450.000 medlemmer er OBOS svært opptatt av gode bo- og oppvekstmiljøer. Fysisk aktivitet og nærhet til naturen er viktige faktorer.

– Vi fortsetter å støtte Skiforeningen med glede, og ser frem til å gjøre turopplevelsene enda mer tilgjengelig for publikum, sier konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj.

_KIF1677.jpg

Satser videre: Partneransvarlig i Skiforeningen Gunnar Vigerust, generalsekretær i Skiforeningen Erik Eide, administrerende direktør i Obos Daniel Kjørberg Siraj og kommunikasjonsdirektør i Obos Åge Pettersen. Foto. Magnus Nyløkken.