Møt Skiforeningens styre

Det er flere nye ansikter i Skiforeningens styre etter generalforsamlingen tirsdag. Stian Berger Røsland (41) er ny styreleder.

– Jeg er stolt og glad for å ta over ledervervet i det som er en av landets største friluftslivsorganisasjoner, og en viktig kulturbærer for norsk turtradisjon og skisport, sier Stian Berger Røsland.

Berger Røsland er advokat og partner i Advokatfirmaet Selmer DA. Han har lang fartstid i Oslo-politikken og var byrådsleder for Høyre fra 2009 til 2015.

– Jeg gleder meg til å gjøre en innsats for en veldrevet forening som betyr mye for meg, og som spiller en viktig rolle for alle som er glade i Marka, sier han.

– Vi er veldig glade for at Røsland takket ja til dette vervet. Å være en attraktiv organisasjon for så dyktige mennesker, er et privilegium, sier generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide.

Birkebeinerplaketten til Jon Hindar

Jon Hindar ble takket av etter å ha sittet perioden ut som styreleder. Han mottok Birkebeinerplaketten for sin innsats for Skiforeningen.

– Jon har bidratt med uhyre verdifull ledererfaring og hele tiden holdt medlemmenes interesser høyt. I en virksomhet med mange interessenter, et bredt spekter aktiviteter og et stort samfunnsansvar, er tillitsvalgte med høy integritet og rolleforståelse avgjørende. Her har Jon vært tydelig og god, sier Eide.

Anne Cappelen, Brit Lisa Skjelkvåle, Ragnhild Amlie og Kari Stende Teigen ble også takket av, etter å ha sittet sine perioder ut.

Nye styremedlemmer

Skiforeningens styre fikk fire nye medlemmer tirsdag.

• Eva Sannum (43), Oslo, partner og kreativ leder i Geelmuyden Kiese Norge.
  • Ingrid Haukvik-Jensen (42), Oslo, prosjektleder innen marked, kommunikasjon og arrangement i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komite.
  • Elisabeth Longva Berger (49), Oslo, Head of Business i Dagens Næringsliv.
  • Åslaug Midtdal (40), Oslo, museumskoordinator på Skimuseet og ansattes representat i styret.

I tillegg består styret av Erik Bruun, Kristine Klaveness, Bjørn-Inge Larsen, Geir Skari og John Bror Skoglund.

Fra venstre: Erik Bruun, Åslaug Midtdal, Kristine Klaveness, Ingrid Haukvik-Jensen, Stian Berger Røsland, John Bror Skoglund, Geir Skari, Elisabeth Longva Berger og Bjørn-Inge Larsen. Eva Sannum var ikke til stede da bildet ble tatt. Alle foto: Magnus Nyløkken.