Velkommen til nytt medlemsår

1. september begynner et nytt medlemsår i Skiforeningen og forberedelsene til vintersesongen er i full gang.
Skispor.

Selv om sommeren varer en god stund til og Marka inviterer til fine turer, koselige stuer og varme tjern, er vi i Skiforeningen godt i gang med å planlegge vintersesongen.

Arbeidet i løypetraseene pågår for fullt, vinterens kurs- og aktivietsmeny settes sammen og datoene for Holmenkollemarsjen og Barnas Holmenkolledag spikres.

Vi lover et bredt og spennende tilbud til store og små også i sesongen som kommer, og at vi som vanlig skal gjøre vårt aller, aller beste for å tilby skispor i verdensklasse.

Det er medlemmene som gjør arbeidet vårt mulig. 1. september ønsker vi velkommen til et nytt medlemsår.

I disse dager får du medlemskontingenten i posten eller i nettbanken. Forfall er 31. august.

Har du spørsmål vedrørende medlemsskapet ditt, eller ønsker å endre til familiemedlemsskap, kontakt medlemsservice på medlem@skiforeningen.no.

Det snør ikke spor

Vi gleder oss til vinteren og håper på en like fin sesong som sist. Da kom første snøfall i Marka allerede 24. oktober og det sluttet ikke. I de over seks månedene som fulgte kjørte Skiforeningens løypebaser til sammen 56.744 kilometer  løyper. Det tilsvarer nesten en og en halv gang rundt ekvator. Eller en biltur fra Nordkapp til Cape Town i Sør-Afrika, tilbake til Nordkapp igjen, og deretter et langt stykke.

Det snør ikke spor.

Bli medlem her

Nå og da stopper løypebasene maskinene sine og går ut og rydder vekk trær og annet som gjør løypa ufremkommelig for deg som skigåer. Eller de knipser et bilde til Instagram og Facebook for å vise deg hvor fint det ser ut i Marka etter at løypene er kjørt.

Populære stuer

Løypekjørerne er ikke de eneste som hadde nok å gjøre i Marka sist vinter. På våre 13 stuer stekte vertskapene boller og vafler og kokte kaffe til alle dere som stikker innom for energipåfyll og en pust i bakken på skituren.

(Kos i sola på Kikutstua. Bildet er fra mars 2015.)

Kanskje har nettopp din lue eller vott tørket seg på varmen fra peisen på Gørjahytta mens du varmet deg selv på toddy og vaffel. Kanskje har du vært en av dem som har tilbrakt natten på populære Kikutstua og våknet opp midt i Marka neste dag.

Mange av dere som kommer til disse stuene og som ferdes rundt i Marka, har funnet veien ved å følge noen av de tusenvis av rødmalte skilt som løypebasene har plassert rundt omkring. Og mange har på forhånd planlagt nøyaktig hvor de skulle etter å ha brukt turplanleggeren og sjekket føremeldingene vi legger ut daglig gjennom vinteren.

Søndag 6. mai la vi ut sesongens siste føremelding. Da var det gått over et halvt år siden det første snøfallet. Det var på tide å avrunde denne uforglemmelige vinteren og starte forberedelsene til den neste.

Dere gjør det mulig

Det er dere, de over 72.000 medlemmene vi har i dag, som gjør det mulig for oss å legge til rette for de gode opplevelsene i Marka.

Takk til alle dere som har støttet oss så langt. Vi håper dere vil bli med oss videre, og vi ønsker dere og alle andre velkommen til nytt medlemsår 1. september.

Endelig går det mot mørkere tider. Vi gleder oss.

Les også:

Generalsekretæren: Skiglede sikrer langrennssporten