Høstaktiviteter

Lyst til å finne på noe spennende i høst? Vi gir deg tipsene til en aktiv høst i Marka og Holmenkollen.

Vi er inne i den vakre høsten. Det er nydelige farger ute, og luften er klar og crispy. For å utnytte denne tiden best mulig oppfordrer vi dere til å finne på noe spennende sammen med familie og venner. Her gir vi deg tipsene til en aktiv høst i Marka:

Bli med på mørketur i Marka

19. oktober inviterer Skiforeningen og Kvikk Lunsj med deg ut i mørket. Ta med hodelykt, klær etter vær, og bli med på en spennende og vakker Marka-opplevelse. Les mer om turen her.

Besøk Skimuseet

Skimuseet favner om 4000 år med skihistorie. Se Skimuseets siste utstillinger. Vær og føre - føre var er en utstilling om klima, vær og miljø. I Frihet på Snø kan du leke i pudderrommet eller se utviklingen av snowboard og moderne skikjøring på film og i bilder.

Kollensvevet åpent for drop-in

Kollensvevet vil holde åpent for drop-in lørdager og søndager fra 12-16. Billetter kjøper du på stedet. Mer om Kollensvevet kan du lese her.

Kollensvevet by night

Onsdag 4.oktober, torsdag 5.oktober og torsdag 12. oktober mellom 18.00 - 21.00 kan man hoppe inn i solnedgangen i Kollen. Det blir en unik mulighet til å sveve over Oslo i skumringen. Holmenkollbakken vil også være lyst opp i rosa i forbindelse med Rosa Sløyfe aksjonen. Det blir forhåndssalg av billetter og det er først til mølla. Billetter kan du kjøpe her.

Kollensvevet by night

Turglede for hele familien

Familietur i skog og mark skal være en hyggelig opplevelse for både voksne og barn. Her kan du lese mer om å være på tur med barn.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Lag spennende turmat

Matpausen er ofte en viktig brikke for en vellykket turopplevelse for barna. Med litt planlegging, tålmodighet og engasjement for å prøve ut noe nytt, er veien kort til et vellykket friluftsmåltid. Finn din favorittoppskrift her.

Besøk en markastue

Lite slår nybakte boller på en av markastuene i Marka. I tillegg er markastuene et fint turmål for de minste. Finn åpningstidene på markastuene her.

Ta en natt i Marka

Fine teltplasser i Marka finnes det mange av. Hva med å ta med hele familien på en spennede overnatting? Her har vi samlet et utvalg av våre favoritter.

Sykkelruter og turforslag

Skiforeningen har samlet over 1000 sykkelruter og -turforslag til deg som vil tilbringe høsten gjennom Marka på to hjul. Skiforeningens sykkelbuss går hver lørdag og søndag til og med 16. oktober, og frakter deg og sykkelen til Ringkollen.