Holmenkollen Frisbeegolf

Holmenkollen Nasjonalanlegg har nå fått sin helt egen 18-hulls Frisbeegolfbane.

I Holmenkollen Nasjonalanlegg har vi nå fått en 18-hulls frisbeegolfbane. Banen er delvis finansiert med støtte fra Sparebankstiftelsen. Det er ingen avgift for å spille og du kan ta med deg dine egne frisbeer. Den nye banen i Holmenkollen får navnet Holmenkollen DiscGolfPark og har som mål å tiltrekke seg flere folk til anlegget, for å oppleve det som til nå har blitt en stor trend.

– I løpet av 2017 vil det være flere frisbeegolfbaner enn golfbaner i Norge, hvis trenden fortsetter. Det er stort behov for nye baner spesielt rundt de større byene, i motsetning til tradisjonell golf som enkelte steder har overkapasitet. Holmenkollen har en unik beliggenhet som vi nå håper flere får oppleve i spillet rundt anlegget, sier Arrangementssjef i Skiforeningen, Ole Kristian Sørland.

Holmenkollen blir en viktig rekrutteringsarena

Tidligere verdensmester og verdensrekordholder i frisbeegolf, Sune Wentzel, mener en bane midt i nasjonalanlegget og i et av landets største turistmål viser hvor stor sporten har blitt:

– Det er en bane som gir et vidt spekter av utfordringer for spillerne, både for nybegynnere så vel som de som har lengre erfaring. Og det er ingen tvil om at en bane i Holmenkollen vil kunne introdusere sporten for et nytt publikum, og bli en viktig rekruteringsarena til en voksende sport, sier Wentzel.

Hvordan spiller man?

For deg som er nybegynner kan det være greit å begynne med «B banen» Det er en del av banen hvor 8 kurver i seg selv utgjør en fin utfordring. De 8 hullene her er alle lagt til skogen ved siden av Holmenkollen kapell.

Banekart

Banekart kan du laste ned her.

Du kan lese mer om frisbeegolf på frisbeegolf.no http://www.frisbeegolf.no/hva-er-frisbeegolf/

olekristian.sorland@skiforeningen.no

Frisbeegolf