Holmenkollmarsjen / Holmenkollmarsjen lørdag 1. mars 2025

Holmenkollmarsjen lørdag 1. mars 2025

Start de mentale forberedelsene til Holmenkollmarsjen nå: Her får du svar på det du lurer på om det sagnomsuste markaskirennet.

Påmeldingen åpner 13. november!

Sikre deg plass allerede nå. 

Påmelding

Priser og rabatt

Hva koster det å delta?

Det lønner seg å være tidlig ute. Da blir det rimeligere og du sikrer deg plass. 

EARLY BIRD
Til de første 200!  Du kan spare flere hundre kroner ved å melde deg på tidlig. 

Medlem: 785 kroner
Obos-medlem: 930
Ikke-medlem 1135

Priser t.o.m 31.12
Medlem: 875 kroner
Obos-medlem: 1035
Ikke-medlem 1260

Priser fra 1. - 15. januar
Medlem: 950 kroner
Obos-medlem: 1085
Ikke-medlem 1290

Priser fra 16. januar
Medlem: 1085 kroner
Obos-medlem: 1285
Ikke-medlem 1490

Hvor mye sparer som medlem?


Medlemmer får 3-400 kroner i rabatt ved påmelding, litt avhengig av når du melder deg på. Her er det altså mye å spare. 

Bli medlem

Startnummer og seeding

Startnummerutdeling og rennkontor

Vi oppfordrer alle til å hente startnummeret sitt på rennkontoret enten torsdag eller fredag. Dersom du ikke har anledning en av disse dagene, kan du hente startnummeret på renndagen før start. I så fall må du beregne svært god tid .

Startnummer får du gjerne følgende steder:

OBOS hovedkontor - Hammersborg torg, 0179 Oslo
Skimuseet i Holmenkollen (i foajeen), Kongeveien 5, 0787 Oslo 

OBS! Startnummeret skal bæres synlig gjennom hele rennet. Det er ikke tillatt å brette eller dekke til startnummeret. Dersom du bruker ryggsekk/drikkevest med glidelås foran, MÅ startnummer festes utenpå. Det er ikke tillatt å starte med et startnummer som ikke står i ditt navn

Seeding

Følgende renn er seedingsrenn - oppdateres:

Hauern 2023 og 2024
Stenfjellrunden 2023 og 2024
Budorrennet 2023 og 2024
Birken 2022, 2023
Holmenkollmarsjen 2020, 2022, 2023
For eliteløpere vil det også seedes i henhold til FIS-poeng.
Preseeding
Det gjennomføres en preseeding rundt tre uker før rennet. Der får du din antatte pulje og starttid. Dette kan endre seg inn mot siste seedingsfrist. Frist for påmelding for å få seeding er tirsdag 6. februar kl. 12. Deretter gjennomføres endelig seeding. Ved påmelding senere enn dette får du plass der det er ledig.

Kjekt å vite
Holmenkollmarsjen er seedingsrenn til Birkebeinerrennet 2024 og Vasaloppet 2024. For seeding til.

Starttider og puljer

Her finner du informasjon om starttider for hver pulje - oppdateres.
I tillegg har hver pulje en egen adgangstid til stadion/startområdet, som du finner her. Inngang til startområdet skjer ved siden av smøreteltet (se arenakart).
Det er ikke tillatt å entre startområdet eller plassere ut ski før din pulje har adgang. Funksjonærene gir deg beskjed når det er din tur til å entre startområdet.
Når stadion åpner for din pulje kan du gå ned og finne din plass i startfeltet.
De antatt beste løpere i pulje 1 og 2 på lang distanse vil få tildelt startplass i plog foran øvrig startfelt. Løperne som blir plassert i plogen informeres dagen før rennet.
De antatt beste løpere i pulje 1 og 2 på lang distanse vil få tildelt startplass i plog foran øvrig startfelt. Løperne som blir plassert i plogen informeres dagen før rennet.

Premiering og resultatservide

Premier
Det gis premier til topp tre menn og kvinner på kort og lang distanse, samt klassevinnerne for begge kjønn og hver distanse.

Premiering skjer umiddelbart etter endt renn. De som ikke henter premier renndagen, kan gjøre dette i resepsjonen på Skiforeningens Hus, Kongeveien 5, hverdager kl. 10-15.

Premiering for 1-3 skjer på stadion etter målgang.
Premiering for klassevinnerne skjer i eget telt på arenaen
Eventuelle premier som ikke er hentet innen 26. februar, vil gis til veldedighet.

Resultatservice skjer på samme sted som utdeling av premiene for klassevinnerne

Luer
Alle deltakere har anledning til å kjøpe Skiforeningens luer til en svært rabattert pris. Den beste prisen får du ved kjøp under påmelding, men det vil også være mulig å gjøre en god deal på stadion.

På arenaen

Arenakart

Garderobe og bagasje

Det er utendørs bagasjeoppbevaring. Oppbevaring er på eget ansvar. Ikke legg verdisaker i bagasjen. Husk å merke bagasjen og øvrige eiendeler med navn, startnummer og mobilnummer.

Bagasjelapper får du tildelt sammen med startnummeret. Dette vil gjøre det mulig å finne deg dersom du mister noe.


I tillegg tilbyr vi utendørs skioppbevaring. Skioppbevaring er på eget ansvar, og dine ski og staver må være merket med navn og startnummer. Du får tagger til ski og staver sammen med startnummeret. Dette vil gjøre det mulig å finne deg dersom du mister noe.


Gjenglemte gjenstander vil oppbevares på Skiforeningens hus (Kongeveien 5) frem til mandag 26. februar. Gjenstander som ikke er avhentet innen denne datoen gis bort til veldedighet.


Husk å kle deg etter været. Vi legger opp til utendørs skifteområde. Dersom været gjør det nødvendig, vil det settes opp mindre skiftetelt.

Mat og drikke

Enkel severing av ankost. 

Det er mulig å kjøpe mat på stadion. 

skiforeningenlogo

Over 30 prosent rabatt på Holmenkollmarsjen!

Bli medlem

Oppvarming og løyper

Oppvarming og skitest

Oppvarming og skitest kan gjøres i løypen rundt kapellet. Funksjonærer på arenaen vil henvise deg til inngang til oppvarmingsområdet.

Oppvarming på stadion vil ikke være mulig før du din pulje har fått adgang til startområdet.

Løypene

Sidene oppdateres

Sperrefrist


Sperrefrist målgang i Holmenkollen: kl. 16

Sperrefrist for passering på Kikut: kl. 13.30

Mat og drikke underveis


Mat-/drikkestasjoner med enkel servering:

Ullevålseter
Kikut
Tryvann

Etter målgang: Enkel servering 

Vær, føre og andre forbehold

Dersom forholdene er slik at arrangør mener det er for stor risiko eller det ikke er mulig for løperne å ta seg gjennom løypen, vil det settes opp alternativ løype.

Dersom ikke dette er forsvarlig eller mulig, vil rennet bli avbrutt eller avlyst, eventuelt utsettes til annen dato.

Bindende påmelding
All påmelding er bindende. Ingen del av startkontingenten blir refundert selv om rennet endres eller den påmeldte av ulike, personlige årsaker (sykdom osv.) ikke kan delta. Deltakerne må sørge for tilstrekkelig forsikring som dekker kostnader dersom det skulle skje, og/eller selge sin plass til ny deltaker (frist 1. februar)