Føremelding for Krokskogen - Hole

Føremelding for Krokskogen - Hole

Ringkollen - 24. april 2024 kl. 08:01

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: −1 til −3 grader.
Vær: Lettskyet pent.
Snødybde: 10-50 cm.
Smøretips: Rode multigrade klister

Det er kaldt på natten og harde løyper på morgenen. Det blir varmt utover dagen og snøen smelter fort på dagtid. Det er fremdeles noe snø, men nå kan vi ikke lenger kjøre ut i terrengløypene pga. fare for gjennomslag. Vi pusser opp stadion, lysløypa og løypa ut til Kolltjern og Gudbrandstjern i går. På vannene har vi tatt inn merkestikkene. Vær obs på tynn is ved bekkeløp og i kantene av vannene. ____________________________________________________________________________________________PREPARERINGSRESTRIKSJONER PÅ RINGKOLLEN En av grunneierne på Ringkollen ønsker at vi ikke preparerer løyper i grunneierens område gjeldende fra 15. januar. Bakgrunnen er uenighet mellom grunneier og Ringerike kommune. Som følge av dette vil tilbudet av skiløyper ut fra Ringkollen være redusert. Dette beklager vi og presiserer at Skiforeningen ikke er en del av denne uenigheten. Se preppestatus i kartet for løypetilbud. Løypene som er markert grå i kartet syd for Ringkollen er de som ikke prepareres.

By i Lommedalen - 19. april 2024 kl. 08:52

Meldt inn av Bærum kommune

Temperatur: −1 til 5 grader.
Vær: Lettskyet.
Snødybde: 0-50 cm. 1 cm det siste døgnet.
Smøretips: Klister

Et lite dryss med nysnø pynter opp skogen på morgenen. Kjører en liten tur innover på morgenen og frisker opp sporene der det er mulig, men det blir nok siste for sesongen. Skiene må bæres inn de første 500 hundre meterene til Guribysaga. Her er det nå dårlig skiføre, men til gjengjeld mye blåveis langs veien🪻Begynner å bli mange bare flekker på veien innover også nå. Snart sykkeltur. Sees til høsten.

Sollihøgda - 19. april 2024 kl. 08:01

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: 0 til 1 grader.
Vær: Litt snø I lufta .
Snødybde: 10-60 cm. 1 det siste døgnet.
Smøretips: Multigrade klister

Da er det ikke så mye skimuligheter igjen her oppe. Minket mye på snøen. Ligger et snølag på deler av Djupdalsveien. Men det er en del bare partier og isete mange plasser. Nå er også alle stikkene tatt inn på vannene.

Sørkedalen - 17. april 2024 kl. 07:57

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: 5 til 0 grader.
Vær: Lettskyet .
Snødybde: 0-60 cm.
Smøretips: Rossa klister

Det er nå større partier uten snø hele veien inn til Storbekkhytta.- fortsatt skimuligheter i høyden, men minker også fort her. Det er mulig å sykle på veier som har vært brøytet i vinter. Stikkene er nå tatt inn på vannene. Se forøvrig kart for preppestatus.

Eineåsen - 30. mars 2024 kl. 08:16

Meldt inn av Bærum kommune

Temperatur: 2 til 3 grader.
Vær: Tåke og yr.
Snødybde: 15-40 cm. 0 det siste døgnet.

Da er det kjørt i Eineåsen og vinteren er på hell. I hovedrunden er det lite snø og en god del is, men det går an å gå. Nedre delen av løypene er greie untatt sørsløyfa, der er det mye is i bakken og i svingene. God tur!

Prepareringsrestriksjoner på Ringkollen

Bakgrunnen er uenighet mellom grunneier og Ringerike kommune.

NB: Løypene som er markert grå i kartet syd for Ringkollen er de som ikke prepareres.

stuer med servering

Damtjern varmestue

Ingen Informasjon
+ - Vis alle færre stuer med servering
Nattens kuldegrader gjorde at Bærum kommune kunne preppe Helårsløypa fra Guribysaga og nordover. Her står stormaskinen ved løypestart og håper på kaldt vær de neste dagene.
Klar for ny innsats?
Foto: Erik Unneberg, 16.04.2024
I dag hadde Bærum kommune preparert Helårsløypa fra Guribysaga til Tverrelva og videre nordover, til glede for alle som gikk på ski er denne vårdagen. Bildet er tatt rett sør for Greinehytta.
Vårskitur langs Lomma
Foto: Erik Unneberg, 16.04.2024
På en vakker vårdag i april 2024 er det rart å tenke på hvordan det må ha vært for de første finnene Mons Pedersen og Per Gundersen å være her inne for over 350 år siden. Og ifølge historien skjedde det også mye rart på denne plassen. I dag bærer den litt preg av forfall.
Monsebråtan på Krokskogen
Foto: Jørn Grøstad, 16.04.2024

Webkamera

Webkamera ved Sollihøgda
Sollihøgda
Webkamera ved Ringkollen
Ringkollen
Webkamera ved Lokalet i Sørkedalen
Sørkedalen
Se alle webkamera
Logo Hafslund, Møller Bli, Obos.