Sykkelruta Harestua - Råsjøkrysset

Rute 253 Harestua Råsjøkrysset Område Romeriksåsene - Nannestad
Lengde 2.6 km Type rute Skogsbilvei/turvei
Alle sykkelruter i Romeriksåsene - Nannestad

21.12.14: Mandag 22. desember mellom kl. 16 og 18 flyttes Markadatabasen med alle underliggende tjenester fra et driftsmijø til et annet. Alle tjenester vil enten være utilgjengelig eller ustabile i denne perioden, f.eks. føremelding og turplanlegger.

Eventuelle spørsmål kan rettes til marka@skiforeningen.no.

Oversiktskart

Kartet over er bare et oversiktskart, klikk knappen "Vis stort kart" for å se kartet i eget vindu.

Du starter ved jernbanestasjonen på Harestua (Furumo), og sykler først opp til skogsbilveien, der det også er lysløype. Her tar du til venstre.

Etter hvert blir det en del stigning. Fra rundt 280 meters høyde ved stasjonen, er du oppe i nesten 380 meters høyde i krysset der veien opp mot Solobservatoriet og Pipern går mot høyre.

Du holder til venstre her, og i neste kryss kan du ta "snarveien" opp til høyre dersom du skal til Råsjøen og Råsjøstua (rute 226). Men vår rute fortsetter litt til, ned til Råsjøkrysset. Sykler du tilnærmet rett fram her, kan du komme til Brovoll utfartsparkering (rute 320) og Grua (rute 225). Holder du til venstre, er du på vei mot Bjørgeseter (rute 715).

Ruter til og fra Harestua

Ruter til og fra Råsjøkrysset

Denne ruta er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon Printvennlig versjon uten bilder Tips om denne sykkelruta Finn sykkelrute(r) med navn som inneholder