Skotbu - Kroer

Sørmarka

Sykkelruta går fra Skotbu stasjon. Kursen legges sørvestover, på Skotbuveien. Etter hvert blir det svak stigning - nok til at du får fin utsikt tilbake mot Skotbu. Du sykler videre forbi et boligområde, og kommer så inn i skogen.

Veien går ned en lang bakke - gjennom en kraftig høyresving. Ca. 3 kilometer fra start passerer du E18, som kan være ganske trafikkert. Men på andre siden venter Audenbølveien - en fredelig bygdevei.

Med store kornåkre på begge sider sykler du videre gjennom svært lett terreng. Et veikryss, der du sykler rett fram, markerer navneskifte på veien - nå er det Holtveien du sykler i. I en nedoverbakke passerer du Bjerke skole, og når du så har tråkket litt oppover igjen, deler veien seg.

Her holder du til venstre, og fortsetter dermed i Kroerveien. Litt skog avløser kulturlandskapet, før du igjen har store gårder rundt deg når du kommer fram til Kroer gjennom Holtveien. Tar du til høyre i første kryss her, kan du sykle til Ås i rute 634. Vår rute ender i neste kryss, dvs. ved Kroer kirke. Her kan du svinge av til høyre og fortsette til Vestby i rute 635 eller Garder i rute 708. Rute 911 går inn til speiderhytta Trampen.