#92: Ramme Gaard

Steder i nærheten [ Hvitsten Lysdal Vadbru ]

Oppslagstavle

Byggearbeid på Ramme Gaard

Ingen åpningstider registrert for i dag.

RAMME GÅRDSCAFÉ er under ombygging. Vi åpner dørene igjen i 2017 med et større og bredere tilbud!

• Bestyrere/hytteverter: Calle Andersen
  • Adresse: RAMME GAARD Rammeveien, 1545 Hvitsten
  • E-post: post@ramme.org
  • Telefon: 64 98 32 00
  • Servering
  • Egen hjemmeside

Oversiktskart

Ramme Gaard drives økologisk og ligger idyllisk til i Hvitsten. Initiativtaker Petter Olsen utvikler et møtested for miljø og kultur på Ramme Gaard.

Her finner du Ramme gårdscafé. Nystekte skillingsboller, kaker, varme drikker, deilige smørbrød og supper basert på egne råvarer serveres i kafeen. Utenom åpningstidene er det mulig å nyte medbrakt niste utenfor caféen. Den vakre og idylliske Havlystparken er åpen i helgene i sesongen.

Det bygges hotell med kurs- og selskapslokaler, samt underjordisk galleri og museum som vil stå klart i våren 2015. Flotte tur- og sykkelstier til gården og ned til Nedre Ramme, til Munchs hjem. Kommer du med bil, finnes flotte turmuligheter både til fots og på ski.

Opplev dyrene på gården og la deg inspirere av de unike omgivelsene. Hjertelig velkommen til Ramme Gaard – til «en eventyrlig virkelighet». For mere info, besøk våre nettside www.rammegaard.no.

Ankomst

Hvis du kommer fra Oslo eller sydfra, ta av fra E6 der det står "Vestby-Syd - Hvitsten". Like etter rundkjøringen, ta første vei til høyre etter kirken. Herfra kjører du 4,6 km i retning Hvitsten til du kommer til avkjøringen ved Thomas Olsens vei, der er det skiltet til Ramme Gaard. Herfra er det ca. 1,5 km til du er på Ramme Gaard. Bruk anvist parkeringsplass.

Løyper, ruter og turer tilknyttet Ramme Gaard