#39: Studenterhytta

Moh.: 385 m

Oppslagstavle

Bra besøk på Studenterhytta

Ingen åpningstider registrert for i dag.

Hytta har åpen kafé fra kl. 11 til kl.16 hver lørdag og søndag i skisesongen. Vi serverer blant annet varm suppe, vafler, lefsekling, selvbakt flatbrød, kaker og diverse varmt og kaldt drikke. Les mer om hytta og de ulike tilbudene på stedets egen nettside.

• Bestyrere/hytteverter: Tone Bjordam og Marius Bakken
  • E-post: post@studenterhytta.no
  • Telefon: Tlf 22 49 90 36 - 48 36 88 30
  • Servering
  • Overnatting
  • Egen hjemmeside

Oversiktskart

Studenterhytta ligger sentralt i Nordmarka syd med atkomstmuligheter fra både Sørkedalen og Frognerseter-området. Hytta er faktisk en av Markas største overnattingssteder, med 64 sengeplasser, og holder åpent året rundt. Den er åpen for alle, og kan leies til private arrangementer og bedriftsarrangementer. Les mer på hyttas egen nettside.

Åpen kafé lørdag og søndag kl. 11–16 i skisesongen.

Ankomst

Hytta er enkel å komme til til fots eller sykkel (fra Sørkedalen) i sommerhalvåret. Vinterstid går hovedløypene mellom Tryvann og Kikut rett i nærheten. Tross denne nærheten ligger Studenterhytta litt "avsides" siden du må ta en avstikker fra hovedtraseene. Det betyr imidlertid at stedet har en rolig atmosfære sammenliknet med f.eks. Tryvannstua og Kobberhaugshytta like i nærheten.

Løyper, ruter og turer tilknyttet Studenterhytta