#35: Blåfjellhytta

Steder i nærheten [ Hallenskog ]

Oppslagstavle

Blåfjellhytta

Ingen åpningstider registrert for i dag.

Det blir dessverre ingen søndagsåpen hytte i 2017.

• Bestyrere/hytteverter: Morten Eriksson
  • Adresse: Blåbergveien 23, 1389 Heggedal
  • E-post: booking@blaafjellhytta.no
  • Telefon: 920 39 935
  • Servering
  • Egen hjemmeside

Oversiktskart

Blåfjellhytta ligger vakkert til i Øvre Hallenskog i Røyken kommune, Kjekstadmarka.

Blåfjellhytta er søndagsåpen med kiosksalg fra første søndag i september til siste søndag i april, åpent fra kl. 12-16. Blåfjellhytta leies også ut til foreninger, bedrifter, skoleklasser og private hele året rundt se hjemmeside www.blaafjellhytta.no. Aldersgrense 25 år!!

Hytta eies og drives av Heggedal Idrettslag. Den fylte 85 år 2010, og disponerer 30 måls eiendom med Kjekstadmarka beste utsikt, panoramautsikt over hele Indre Oslofjord!

Hytta består av en peisestue i laftet tømmer med ny stor peis, spiseplass til ca. 45 personer og en tv stue med flatskjerm, musikkanlegg m/høytalere, hjørnesofa, 2 langbord og vedovn. 4 soverom med køyeplass til 16 personer. I tillegg hems med 10 madrasser. 2 kjøkken med komfyr, oppvaskmaskin, kjøleskap og annet tilbehør til 50 gjester.Innlagt kaldt og varmt vann!!

Utedasser for både dame og herre + eget vedskjul Utendørs er det ialt sitteplass/bord til ca. 40 personer med stor utegrill.

Fra hytteveggen går det preparerte stier/skiløyper videre innover i marka mot Lier, ROS-hytta, Dikemark eller Heggedal.

Ankomst

Gode parkeringsforhold og kjørbar atkomstveg helt til hytteveggen, hele året rundt. Skogsbilvei (stengt med bom) fra Hallenskog nesten helt opp, ca. 2 km.

Løyper, ruter og turer tilknyttet Blåfjellhytta