I Markadatabasen finner du informasjon om en rekke stuer og hytter. Du kan bl.a. se hvor de ligger, hvordan du kommer deg dit, og når de har åpent. Åpningstidene finner du på denne siden.

Søk etter stuer
Vis stue nummer

Hurummarka

Hurummarka har et variert terreng i vakker natur. Området er lett tilgjengelig med innfallsporter som Tofte, Filtvet, Storsand, Sætre og Klokkarstua.

Det mest familievennlige utgangspunktet for en skitur nordfra er ved Grønsand på Storsand, hvor det er småkupert og lett terreng i 5 km frem til Stikkvannshytta. Sørfra er det Røskestadvannet som er det beste utgangspunktet for barnefamilier. Totalt er det 57 km preparerte løyper i hovedløypenettet.

Hurummarkas eneste serveringssted, Stikkvannshytta, ligger strategisk plassert midt i området, like ved det vakre Stikkvannet, 243 moh. Hytta er et naturlig turmål, og er åpen alle helger fra nyttår og så lenge det er skiføre. Stikkvannshytta eies og drives av Hurum Turistforening.

Lysløyper finnes på Filtvet, Klokkarstua, Sætre og Holmsbu. I tillegg er det løyper på Klokkarstua i forbindelse med lysløypa i det vakre området rundt Trevardeåsen/ Knivsfjellet (307 moh).

Også i Holmsbu kjøres det scooterløyper i området Jaren – Kolåsen – Skjøttelvik – Jaren med en avstikker til Folkestad.

Les mer om Markadatabasen.

Stuer og hytter - Hurummarka
Nr Navn Org Bilder Moh.