Lushaughytta - Svartdalen - Malsjøsætra - Risbakken

Løype 507 Lushaughytta Risbakken Område Hadelandsåsene
Lengde 5.5 km Normal preppetype Klassisk Siste preppetype Klassisk
Preppestatus Ikke preparert Sist preparert 05.03.2014 Siste føremelding 18.12.2014 00:01
Prepareres av Øståsen skiløyper [ Info ]
Alle løyper i Hadelandsåsene

Oversiktskart

Klikk "Vis stort kart" for å se stort kart.

Løype 484 og løype 499 fra Lygna er blant løypene som går fram til Lushaughytta. Vår løype starter her. Den går først ned til løypekrysset i Svartdalen. Her fortsetter løype 485 rett fram mot Sverasætra. Vi tar til venstre - mot øst. Etter ca en kilometer svinger løype 487 av mot Fjellsjøen og Sagvollen, mens vår løype tar opp til venstre, og fortsetter nord- og østover mot Malsjøsætra.

Malsjøsætra er en idyll med utsikt over Malsjøen og Framstadsæterfjellet. Løypa går videre i lett, fint skogsterreng fram til en utforbakke. Dette er den gamle driftsvegen. Nederst i bakken kommer vi til Storfyllinga over et bekkejuv. Denne vegen er laget med hakke og spade. Se opp her! Løypa krysser den brøytede skogsbilvegen som går til Risbakken. Og vi er straks der, etter en siste løypeetappe gjennom lett terreng.

Denne løypa er vestre del av Malsjørunden, og er blåmerket. Malsjørunden fortsetter i løype 509 mot Lushaughytta. Løype 508 går sørover til Sagvollen.

Løyper til og fra Lushaughytta

Løyper til og fra Risbakken

Denne løypa er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon med bilder Printvennlig versjon uten bilder Printvennlig versjon uten bilder i Word format Tips om denne løypa Finn løype(r) med navn som inneholder