Lushaughytta - Svartdalen - Malsjøsætra - Risbakken

Prepareres av: Øståsen Skiløyper
Sist preparert: 26.03.2017

Oversiktskart

Løype 484 og løype 499 fra Lygna er blant løypene som går fram til Lushaughytta. Vår løype starter her. Den går først ned til løypekrysset i Svartdalen. Her fortsetter løype 485 rett fram mot Sverasætra. Vi tar til venstre - mot øst. Etter ca en kilometer svinger løype 487 av mot Fjellsjøen og Sagvollen, mens vår løype tar opp til venstre, og fortsetter nord- og østover mot Malsjøsætra.

Malsjøsætra er en idyll med utsikt over Malsjøen og Framstadsæterfjellet. Løypa går videre i lett, fint skogsterreng fram til en utforbakke. Dette er den gamle driftsvegen. Nederst i bakken kommer vi til Storfyllinga over et bekkejuv. Denne vegen er laget med hakke og spade. Se opp her! Løypa krysser den brøytede skogsbilvegen som går til Risbakken. Og vi er straks der, etter en siste løypeetappe gjennom lett terreng.

Denne løypa er vestre del av Malsjørunden, og er blåmerket. Malsjørunden fortsetter i løype 1257 mot Steinholen.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km