Lushaughytta - Svartdalen - Sverasætra

Løype 485 Lushaughytta Sverasætra Område Hadelandsåsene
Lengde 2.8 km Normal preppetype Klassisk og fristil Siste preppetype Klassisk og fristil
Preppestatus Ikke preparert Sist preparert 02.04.2014 Siste føremelding 10.05.2014 16:45
Prepareres av Øståsen Skiløyper [ Info ]
Alle løyper i Hadelandsåsene

Oversiktskart

Klikk "Vis stort kart" for å se stort kart. Google visninger av løypa, med og uten preppestatus, er også tilgjengelig via linkene under.

Denne løypa er en del av hovedtraseen mellom Gjøvik og Oslo. Den er rødmerket, og starter på Lushaughytta. Hit kan du komme bl.a. i løype 484 og løype 499 fra Lygna.

Løypa går først ned til løypekrysset som ligger i Svartdalen - straks etter at du har kjørt ned fra platået og myrområdet oppe ved Lushaughytta. Her går løype 487 mot Fjellsjøen og Sagvollen til venstre - i samme retning går også løype 507 mot Malsjøsætra og Risbakken. Men du tar rett fram slik skiltet Gjøvik-Oslo viser.

Siste del av løypa går opp til Sverasætra, der det er fin utsikt sørover mot den mektige Hvalebykampen (Rånåsen). Her er det fint å ta en hvil i solveggen på ettervinteren!

Løype 1060 er hovedløypa videre sørover. Løype 1059 går nordover igjen til Lygna, mens løype 503 går ned til Jaren.

Løyper til og fra Lushaughytta

Løyper til og fra Sverasætra

Denne løypa er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon med bilder Printvennlig versjon uten bilder Printvennlig versjon uten bilder i Word format Tips om denne løypa Finn løype(r) med navn som inneholder