Sykkelruta Åskastet - Gjermåa

Lengde 4.3 km Type rute Skogsbilvei/turvei
Alle sykkelruter i Romeriksåsene - Nannestad

Oversiktskart

Kartet over er bare et oversiktskart, klikk knappen "Vis stort kart" for å se kartet i eget vindu. Du kan osgå se ruta i Google Maps og Google Earth via klikk på ikonene under

Til Åskastet kommer du fra Hakadal (rute 232) eller Hakkim (rute 263). Sykkelruta går østover på skogsbilvei. Veien flater noe ut, selv om det fortsatt er litt oppoverbakker mot Kirkebyvangen øst for veien. Den videre ferden fortsetter nedover, og en blindvei (på venstre hånd) frem til Storøyungen passeres.

Nå gjenstår noen få hundre meter i nedoverbakke, frem til en trillesti som starter på venstre side av veien. Stien treffer du ca. 20 meter etter at du har krysset under kraftledningen. Denne stien er merket, og starter rett vest for grense-elven Gjermåa. Ruta slutter der stien begynner, men hvis du vil videre, kan du trille sykkelen på stien, som etter hvert leder frem til skogsbilveien til Østbydalen. Det er rute 606. Et annet alternativ er selvsagt å fortsette på skogsbilveien og sykle ned de etter hvert bratte bakkene til Glitre (rute 631).

Ruter til og fra Åskastet

Ruter til og fra Gjermåa

Denne ruta er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon Printvennlig versjon uten bilder Tips om denne sykkelruta Finn sykkelrute(r) med navn som inneholder