Sykkelruta Bommen - Østbydalen

Lengde 9.0 km Type rute Skogsbilvei/turvei og trillesti/løypetrasé
Alle sykkelruter i Romeriksåsene - Nannestad

Oversiktskart

Kartet over er bare et oversiktskart, klikk knappen "Vis stort kart" for å se kartet i eget vindu. Du kan osgå se ruta i Google Maps og Google Earth via klikk på ikonene under

Ruta starter ved Bommen, og går i stigende terreng på skogsbilvei opp forbi utfartsparkeringen ved Kokstadvangen. Her er det bom, og veien er stort sett sperret for biltrafikk. Videre fra Kokstadvangen opp til Gjerdrumsgjermenningen, ved lunneplassen noen hundre meter syd for vannet. Du har nå syklet 5,5 km.

Herfra kan du sykle videre på en trillesti som går gjennom nydelig turterreng. Straks er du framme ved sydenden av Gjerdrumsgjermenningen, der det er fint å raste. Her det både benker og bord, og en gapahuk som man kan søke ly i i tilfelle regn. Stien går videre nordover på vestsiden av vannet, du passerer et par små broer, og kommer fram til Smalgjermenningen, som krysses på en lang, smal bro.

Så er du straks inne på skogsbilvei igjen, etter nærmere 3 km på sti. Her kan du ta til venstre mot Germåa i rute 606. Vær OBS på at du etter noen få hundre meter må ta til venstre igjen, ut av skogsbilveien og inn på en sti. Men vår rute går mot høyre, og etter 700 meter er du framme i krysset nederst i Østbydalen. Her fortsetter rute 265 videre mot Gimildammen, mens rute 233 går til venstre i retning Hakkim.

Ruter til og fra Bommen

Ruter til og fra Østbydalen

Denne ruta er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon Printvennlig versjon uten bilder Tips om denne sykkelruta Finn sykkelrute(r) med navn som inneholder