Sykkelruta Hakadal - Åskastet

Lengde 4.3 km Type rute Skogsbilvei/turvei
Alle sykkelruter i Romeriksåsene - Nannestad

Oversiktskart

Kartet over er bare et oversiktskart, klikk knappen "Vis stort kart" for å se kartet i eget vindu. Du kan osgå se ruta i Google Maps og Google Earth via klikk på ikonene under

Dette er en sykkelrute som bringer deg opp i Romeriksåsene vestfra (fra Hakadal). Du starter ved Hakadal stasjon, og sykler så nordvestover noen få hundre meter (Sagstuveien) til du kommer til Hakadal Verk. Her tar du til høyre (Greveveien), og fortsetter ned asfaltert bilvei som etter hvert krysser RV4.

Fortsett rett fram og ta til venstre ved skiltet til golfbanen (Ås gård). Du kommer nå inn på grusvei, og snart er du ved Ås gård der Hakadal golfklubb holder til. Vår rute går nå nordover, og nå er du i gang med klatringen!

Fra Hakadal på ca 150 moh., er du oppe i over 300 meters høyde når du kommer fram til krysset nord for Åskastet. Herfra kan du nå fortsette i to retninger. Holder du til høyre, er du på vei mot Gjermåa (rute 272). Svinger du til venstre, fortsetter du opp lia i retning Hakkim (rute 263).

Ruter til og fra Hakadal

Ruter til og fra Åskastet

Denne ruta er en del av følgende tur(er)

Klikk turnavnet for å se på informasjon om turene!

Printvennlig versjon Printvennlig versjon uten bilder Tips om denne sykkelruta Finn sykkelrute(r) med navn som inneholder