Mossemarka

Område nr

Avgrensning

Mossemarka er tur- og friluftsområde for Moss og omegn og begrenses i vest av E6, i nord av Fv151 fra Såner kirke til Ringvoll i Hobøl, i syd av Vansjøbassenget, og i øst av Hobølelva med en del utvidelser østover mot Sæbyvannet.

Turkart med løyper og preppestatus på mobil - last ned Skiforeningens app iMarka

Oversiktskart

Siste 20 bilder

Mossemarka er småkupert med en blanding av skogsområder, inn- og utmark og en god del myrpregede våtmarksområder. Markas høyeste punkt ligger drøyt 100 meter over havet. Den sydvestlige delen av Mossemarka, til sammen 13500 dekar, er servituttbelagt med byggeforbud.

Løypepreparering

Ansvarlig:

Løypeprepareringen i Mossemarka fordeles etter avtale mellom Moss skiklubb, Ødemørkkomiteen, DNT Vansjø og Vansjø/Svinndal IL. Aktørene disponerer to løypeprepareringsmaskiner og til sammen fem scootere. Løypeprepareringen foregår på dugnadsbasis, og målsettingen er å gi best mulig forhold for skigåing når det er snø nok, spesielt i lysløyper og i hovedtraseer.

Mossemarka i Markadatabasen

Se en liste over registrerte steder i Mossemarka steder i dette området (tekst, bilder, kart) - velg Innfallsport for å se en liste med fine startsteder
Se en liste over stuer i Mossemarka stuer i dette området (tekst, bilder, kart)
Se en liste over registrerte stemplingssteder til Distansemerket i Mossemarka stemplingssteder til Distansemerket i dette området (tekst, bilder, kart)
Se en liste over registrerte sykkelruter i Mossemarka sykkelruter i dette området (tekst, bilder, kart).
Se en liste over alle registrerte turforslag i Mossemarka alle turforslag i dette området (tekst, bilder, kart) - se sykkelturer - se skiturer
Se på bilder fra dette området bilder fra dette området.
Liste over løyper i dette området løyper det gis føremelding for i dette området (tekst, bilder, kart).
Siste føremelding for Mossemarka siste føremelding for Mossemarka og vist på topografisk kart (Geodata)
Printvennlig versjon Tips en du kjenner om dette området ©
Send et tips fra Skiforeningens nettsted