Filtvet [Røedsgrinda] - Røedseterpytten

Prepareres av: Hurum Turistforening
Sist preparert: 14.12.2018

Oversiktskart

Løypa starter ca. 100 meter ovenfor veikrysset ved Røedsgrinda, nordvest for Filtvet. Følg veien opp bakken til det øverste bolighuset. Løypa starter ovenfor huset, der veien ikke er brøytet lenger. Det er mulig å parkere noen biler langs veien ved krysset, men det er ingen brøytet parkeringsplass på stedet. Løypa følger skogsbilvei hele veien.

Løypa starter med en liten stigning. Deretter flater den ut, og etter hvert en slak stigning fram til neste løypekryss. Her går løypa rett fram. Løype 879 mot Nøklemyr går til venstre. Den har forbindelse videre mot bl.a. Røskestadvannet og Stikkvannshytta.

Løypa fortsetter i lett terreng, med en stigning på slutten. Etter ca. 100 meter går løype 878 mot Røstaddalen og Filtvet til høyre. På toppen av siste stigning, ca. 100 meter før Røedseterpytten, går løype 882 mot Nøklemyr til venstre.

Ved Røedseterpytten fortsetter løype 884 rett fram mot Langmyr og Østernmyra. Derfra kan man gå videre mot bl.a. Stikkvannshytta. Løype 885 går til høyre mot Svartvannsbekken. Her er det forbindelse videre nordover mot bl.a. Plankebru, Aklangen og Stikkvannnshytta.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
364 Sørover gjennom Hurummarka Storsand Røedsgrinda 12.9

Adkomstinformasjon