Hvalstad - Skaugum - Semsvannet

Prepareres av: Skiforeningen
Sist preparert: 12.03.2018

Oversiktskart

Dette er en løype som kjøres med ATV fra Hvalstad og fram til østenden av Semsvannet, ved Tangen. Den siste delen av traseen mot Sem går på brøytet vei.

Løypa starter fra veien Solstad terrasse, og går i jevnt stigende lende frem til Skaugum. Der ser det ut som om løypa slutter, for den kommer inn på brøytet vei. Men ta til høyre og fortsett til fots snaut 300 meter, for da fortsetter løypa videre frem til Tangen. Det er ca. 1,5 kilometer dit fra Hvalstad, og for å komme til løypene fra Sem gjestegård, må du gå på brøytet vei (Hajemveien) dit.

Fra Sem går det flere løyper videre. Hvis isen på Semsvannet er trygg, kan du velge løype 48 eller løype 59 mot henholdsvis Tømmervika og Tveiter. Hvis du vet at du kommer til å benytte en av disse, er det mest naturlig å gå rett ut på Semsvannet ved Tangen, slik at du ikke trenger å gå Hajemveien først. Alternativt kan du gå sørover fra Sem i løype 46 til Jansløkka skole eller løype 66, som går til Semsvannets sørvestre ende.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km

Adkomstinformasjon

Slik reiser du til og fra Hvalstad